"Megerőszakolnák a Feneketlen-tó melletti területet." Heves tiltakozás a Feneketlen-tó melletti gigaberuházás miatt.

Megerőszakolnák a Feneketlen-tó melletti területet: az újbudaiak közkedvelt parkos helye mellé 2-3 éven belül három óriástömböt zsúfolnának be 350 lakással és 500 parkolóhelyes mélygarázzsal. A környék lakói és kedvelői zúgolódnak, a Bartók Béla Boulevard városrészt menedzselő egyesület pedig párbeszédet sürget. A civil szervezetnek javaslatai is lennének a terület fejlesztését illetően.

Ha az újbudai tervtanács áldását adja a fejlesztő engedélyezési tervére, akkor a Hotel Flamenco mellett elkezdhet épülni egy 3 tömbből álló 350 lakásos épületkomplexum. A Buda Gardensnek nevezett beruházás alá még egy kétszintes 500 parkolóhelyes mélygarázs kerülne, ami jelentősen megterhelné a környék kicsi és kertvárosi jellegű utcáit.



„A Feneketlen-tó és környéke valóban fejlesztésre szorul, de nem egy újkori panelrengeteget kell a park mellé zsúfolni, hanem a tér funkcióit kibővítve, egy élhető kulturális és pihenő negyedet kellene ott kialakítani” – mondja a fejlesztés kapcsán Faur Zsófia, a Bartók Béla út menedzseléséért tevékenykedő Kulturális Tizenegy Egyesület elnöke.

A hír megjelenésekor a Facebookot is ellepték a környék lakóinak és kedvelőinek a féltő kommentjei: „Ez nagyon durva! Egy ilyen szép, csodálatos környezetet így elrontani!”, „Aljasság”, „Meg vannak őrülve?” – lehetett olvasni a válogatott aggodalmakat. Többen lakossági összefogás szükségességére, valamint párbeszédek kezdeményezésének a hiányára hívták fel a figyelmet.

A párbeszéd elmaradását emelte ki a helyi civil szervezet vezetője is. Faur Zsófia szerint mint érintett egyesület meghívást kellett volna kapniuk az egyeztetésekre, már ha voltak ilyenek.



A Kulturális Tizenegy Egyesület a Bartók Béla Boulevard-hoz kapcsolódva 3 éve készített el egy területfejlesztési koncepciót a Feneketlen-tó és környékének újrahasznosítására. Tanulmányuk arra vonatkozóan tartalmaz javaslatot, hogy hogyan lehet a területnek stílust, funkciót és ezen keresztül egy erős vonzási hatást biztosítani. Mindezzel nem csak egy élhető, de szerethető városrészt is ki lehet alakítani. Olyan LOVE brandet lehet teremteni, amely nemcsak az ott lakóknak és az áthaladó lakosoknak lesz vonzó célpont, hanem a turistáknak is.

„Budapest Európa legkedveltebb városainak egyike, amelynek pillanatnyi állapota alapot teremt arra, hogy a megnövekedett keresletre a város intenzíven és trendszetter módon reagáljon, akár ezen körzet városfejlesztésén keresztül is” – tette hozzá Jáki Monika, a Kulturális Tizenegy Egyesület urbanista menedzsere.

A tanulmány vonatkozó részeit az egyesület egy partnerségi párbeszéd és szakmai beszélgetés keretében örömmel megosztja az érintettekkel.

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Aláírták a finanszírozási megállapodást a BudaPart CITY irodaházra

Aláírták a finanszírozási megállapodást a BudaPart CITY irodaházra

A beruházás újabb két bank bizalmát nyerte el.

Már a 22. emeletnél jár a MOL Campus

Már a 22. emeletnél jár a MOL Campus

Az épület elérte a 35 százalékos készültségi szintet.

Családra tervezve - Passzív ház Madárhegyen

Családra tervezve - Passzív ház Madárhegyen

Speciális helyzet: építészek terveztek egy építész végzettségű passzívház-szakértővel. Hivalkodásmentesen, minőségi anyagokkal.

Hirdetés