Hirdetés

MOME x MDDÜ x Market x Be Light! – tudástranszferrel erősíti szakmai kapcsolatait a designegyetem.

A 2020 óta alapítványi formában működő Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tudástranszfer alapú partnerségekkel bővíti szakmai kapcsolatait. A program kiemelt fókuszterületei közé tartoznak az iparági trendkövetés és a pályakezdők támogatása. Elsőként a BE LIGHT!, a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Market Építő Zrt. csatlakoztak.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány által életre hívott Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj program a hallgatók teljesítményalapú támogatása mellett a diákok naprakész iparági, gyakorlati kompetenciáinak bővítésére és szakmai integrációjára is nagy hangsúlyt fektet. A tavaszi szemeszterben a felkért partnerek bekapcsolódnak egy-egy aktuális pályázati témával a Kurzushéten és egy azokat elmélyítő KFI-képzés támogatásával a MOME oktatási programjába. A diákok projektalapú témákon dolgoznak piaci szakemberek közreműködésével.

Bata-Jakab ZsófiaMorvai Zoltán

A HFDA a körforgásos gazdálkodás lehetőségeinek körbejárására ösztönöz a divat- és textiliparban a következő félévben. A legjobb koncepciót kidolgozó csapat tagjai díjazásként bekerülnek az ügynökség Young Talents programjába. „A mentorprogram szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek az első sikerek megalapozásához. A tervezők azon túl, hogy részesei lehetnek egy inspiráló és kreatív közegnek, pozitív változásokat tapasztalhatnak szakmai kapcsolataik kiterjedtsége és ezáltal ismertségük tekintetében is” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

A BE LIGHT! pályázata a Lighting Design határait feszegeti különböző tervezési körülmények között Püspök Balázs, a MOME új akadémiai igazgatójának koordinációjával. Morvai Zoltán, a BE LIGHT! ügyvezetője szerint

„forradalom zajlik a világítástechnikában, jelentősen felértékelődött a vezérelt világítási rendszerek, illetve a világítástervezés szerepe. A gyártók keresik az új utakat, designvilágot és anyaghasználatot, amivel ki tudnak tűnni.”

A BE LIGHT! évek óta foglalkozik a terület továbbfejlesztésével, és gyűjt jó példákat külföldi piaci és oktatási szereplőktől. Ezt az elméleti bázist fejlesztik tovább mostantól tudatosan a MOME falai között, és keresik kapcsolódási pontokat a jövő nézve. Morvai a MOME–BE LIGHT! együttműködés mottójának az „innovációt” tartja, mely szerinte a folyamatos fejlődés alapja.

Scheer SándorA MOME Master épülete

A Market a kurzushéten az építőipar jelenleg egyik legvitatottabb kérdését, az előregyártott betonelemek felhasználási lehetőségeit vizsgálja a MOME diákjaival. „A Market Építő Zrt. számára kiemelten fontos a tehetséggondozás, és a jövőbe való befektetésként tekintünk az együttműködésre. Közös célunk, hogy az ösztöndíj megfelelő hátteret nyújtson a hallgatók számára a nyugodt alkotó- és kutatómunkához. A pályázat kiváló lehetőséget teremt arra is, hogy olyan szakértelemmel felvértezett hallgatókkal kerüljünk kapcsolatba, akik később esetlegesen a Market tudásbázisát gyarapíthatják” – emeli ki Scheer Sándor, a Market Zrt. vezérigazgatója a kooperáció kapcsán.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Mőcsényi Mihály-díj

Mőcsényi Mihály-díj

A tájépítészről elnevezett díj célja az innovatív,  szakmában jelentős múlttal rendelkező tájépítészek kitüntetése.

„Egy szállodának minden napszakban élőnek és hangulatosnak kell lennie”

„Egy szállodának minden napszakban élőnek és hangulatosnak kell lennie”

Interjú Morvai Zoltánnal, a BE LIGHT! ügyvezetőjével, a Hotel Clark világítástechnikájáról.

 

A' Nemzetközi Design Díj és Verseny

A' Nemzetközi Design Díj és Verseny

Egy pályázat, amely segít abban, hogy jobb hellyé váljon a világ.

Nincs találat!

Hirdetés