Építészek az építészeti fotóról
Augusztusi sorozatainkban az építészeti fotó állt a fókuszban. Megvizsgáltuk a fotósok oldaláról, és szeretnénk az építészek véleményét is hallani. Arra kértük őket, hogy dacára a tomboló nyárnak, válasszanak ki egy (két) nekik kedves képet valamelyik nekik kedves házról, akár saját, akár idegen kéz munkája, professzionális fotó vagy személyes felvétel, és írják meg nekünk: miért tartják jónak, mitől jó az építészeti fotó. Íme az ÁRTÉR Építészműterem alapítóinak, Álmosdi Árpádnak és Csendes Monikának a véleménye.
Álszentség lenne tagadni, hogy Magyarországon a nem a Fővárosban működő építészirodákra kevesebb hull a reflektorfényből. Az érem másik oldala, hogy a feladat léptékénél fogva számtalan vidéki iroda teremt karakteres közeget saját régiójában, a közhellyel ellentétben prófétává válik saját hazájában. Az ÁRTÉR mindenképp ezek közé tartozik, kitartó és következetes építészeti működésük eredménye méltán vív ki elismerést, ahogy azt a Szolnoki Várkapu Látogatóközpont Média Építészeti Díja versenyében különdíjjal jutalmazott épülete is bizonyítja, amely 2022-ben az Év Háza díjat is elnyerte. Nem véletlen, hogy az MMA által felkarolt Tesztoszteronépítészet sorozat vidéki irodákat bemutató szériája épp Álmosdi Árpáddal indul. Társa, Csendes Monika közben csendesen bóbiskolt a háttérben a maratoni beszélgetés alatt, de hát ennyit tesz a tesztoszteron. A házaspár által alapított és évtizedek óta működtettet iroda munkái határozott állításokat fogalmaznak meg lényegretörő, mégis költői építészeti nyelvezettel, ahogy teszik ezt most szóban is, egy családi házuk képei kapcsán.
![](/files/66/arter_epiteszeti_foto.jpeg)
Ismeretlen szerző: csak víz és pohár.
Ház, kert és terasz/
csönd, víz és pohár./
Életteret építünk.
ÁRTÉR Építészműterem | Web
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.