A shorlistre felkerülő 10 alkotást árverésre bocsátják, a befolyt összeget pedig a brit Vöröskeresztnek adják.

A Bompas & Parr tervezőiroda kiírt egy pályázatot, amelyben a kézfertőtlenítők újragondolására ösztönzi a résztvevőket. Ezzel szeretnék felhívni a figyelmet a kézmosás fontosságára a járvány alatt, egyúttal pedig pénzt is gyűjtenek jótékonysági célokra. A Fountain of Hygiene pályázatra március 29-ig várják a terveket. 

„Az ételek, a művészet és a design mesterei egyben” – mondta a CNN nemrégiben a londoni Bompas & Parr stúdióról, amelynek alapítói, Sam Bompas és Harry Parr, tevékenységük 2007-ben indult. Trendbontó ételkölteményeikben tevékenységük első időszakában épületeket mintáztak meg zseléből, de készítettek például mászófalat csokoládéból. Az elmúlt időkben aztán elmozdultak a tudományos vonal felé is, azt vizsgálják, hogyan hatnak az egyes ízek az érzékszerveinkre, a mostani időkben pedig különösen fontosnak tartják elmondani mindenütt, hogy a kézmosás nélkül nincs egészségvédelem és élelmiszerbiztonság sem.
Fotó: Flickr

A pályázatra várnak minden olyan tervezőt, építészt és kreatív szakembert, akik kellő inspirációt éreznek magukban ahhoz, hogy esztétikai és funkcionális szempontból újragondolják a piacon kapható kézfertőtlenítők designját. 

A résztvevők saját maguk dönthetik el, hogy a higiénia melyik területén alkotnának, lehet a kézfertőtlenítők pumpája, tárolóegysége, spray, de akár törlőkendő is. A shorlistre felkerülő 10 alkotást a londoni Design Museum-ban mutatják be (ha a járvány ezt nem teszi lehetővé, akkor online teszik közzé őket), majd a Christie’s aukciósház révén árverésre bocsátják, a befolyt összeget pedig a brit Vöröskeresztnek adják.

A koronavírus (COVID-19) a világ összes országát elérte, a WHO pedig nem győzi hangsúlyozni, hogy a megelőzés egyik legfontosabb eszköze a kézmosás. Az esztétikai szempontok mellett a Bompas & Parr célja az is, hogy

a kézmosás fontossága minél inkább beivódjon az emberek agyába és olyan új, egészségügyi szempontból elengedhetetlen magatartási formák alakuljanak ki, amelyek az eddigieknél hatékonyabban biztosítják az emberek egészségét.

Arra számítanak, hogy a kézfertőtlenítők designjának megváltoztatásával még inkább ösztönözni tudják a lakosságot azok használatára, és egyfajta mentalitásváltást is elérnek. A pályázati feltételekről itt találtok bővebb információt. 

Forrás: Bompas & Parr




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Pályázati felhívás a Magyar Logók című könyvben való részvételre

Pályázati felhívás a Magyar Logók című könyvben való részvételre

Most egyszerűsítették a logók beküldésének folyamatát a nemes cél érdekében.

EQUITONE – szépség és észszerűség összjátéka

EQUITONE – szépség és észszerűség összjátéka

„Ez az anyag nem igényel rábeszélést, csupán ismereteket.”

Van egy igazán erős látványterved?

Van egy igazán erős látványterved?

Ha igen, és még egy sztorid is van hozzá, nevezz a One Rendering Challenge-re.

Hirdetés