Hirdetés

Németh Marcell Tájkép I. című műtárgya.

Régóta keresel a lakásod enteriőrjéhez illő műtárgyat? Vagy csak szeretsz gyönyörködni a művészetben? Az OCTOGON és az Art Advisory Budapest közös sorozatában – az aktuális online tematikához kapcsolódóan – mindig egy-egy újabb hazai művészre és alkotására hívjuk fel olvasóink figyelmét. A júliusi természet + épített környezet fókuszunknak megfelelően ezúttal Németh Marcell Tájkép I. című műtárgyát mutatjuk be.
 


Németh Marcell művészetének meghatározó anyaga a fémlemez, amelynek felületét véséssel vagy metszéssel munkálja meg, valamint kézzel vagy lézervágó segítségével vágja ki és hegeszti, rögzíti a motívumokat. A különböző felületmegmunkáló eljárásoknak, valamint a meredek látószögekből ábrázolt motívumoknak köszönhetően olyan térhatású konstrukciókat hoz létre, amelyek egyszerre hordozzák a festmények síkbeliségét, a grafikák rajzosságát, valamint a plaszticitásra való törekvést.

Elsősorban a városi táj, az aluljárók, mozgólépcsők, felüljárók, autópályák világa érdekli, formailag lecsupaszítva, illetve emberi jelenléttől megfosztva, melyek művészi témáiban is visszatérő motívumok. Olyan terek, amelyek a mindennapjaink részét képezik, mégis ridegséget, személytelenséget, idegenséget sugároznak. Sajátos formai kivitelezéssel és érdeklődéssel fordul ismert, ám mégis barátságtalan terek felé, amelyek lényegét kutatja, elemzi, és ragadja meg.
 

Németh Marcell: Tájkép I, 2010, 200 × 50 × 6 cm, vésett acéllemez

„Domborműveim kiüresedett tereket, tájakat dolgoznak fel, melyekben az emberi kéz alkotta világkép jelenik meg. Megfosztom a tereket a részletektől, és a lényeget koncentrálom a lemezbe. Minimális plasztikával az emberi szem és memória által befogható, legnagyobb teret akarom megalkotni. A kapcsolódás, a kötődés, a személyesség hiányán keresztül mutatom meg az esetenként zsúfolt köztes terek magányát. Csak talán pillanatokra, de leginkább magunktól elhárított gondolatokra terelem a hangsúlyt. A behelyezhetőség ürességén át kutatom, a befogadóban mi rejtőzik” – mondta a művész.

Tájkép I. alkotása magában hordozza a természet emlékét, azonban a hideg acéllemezen megformált térség a természeti környezet és élővilág teljes hiányát illusztrálja, amelyben a távvezetékek gondosan megszerkesztett helyeikkel működnek közre abban, hogy még jobban létrejöjjön egyfajta merev szabályosság.

A sorozat szakmai partnere az Art Advisory Budapest.

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az Invisible Cities című installáció nyerte a Kolorádó fesztivál idei művészeti pályázatának fődíját

Az Invisible Cities című installáció nyerte a Kolorádó fesztivál idei művészeti pályázatának fődíját

Az installációt Hlatki Dorottya, magazinunk korábbi vezető grafikusa készítette.

Szurkolás még sosem hangzott ilyen jól

Szurkolás még sosem hangzott ilyen jól

Sonos - Liverpool FC együttműködés a kiváló hangzású fociélményért.

Környezettudatosan augusztusban is

Környezettudatosan augusztusban is

Egy japánban élő magyar szemszögéből

Hirdetés