Az intézmény munkáját több fontos díjjal is jutalmazták decemberben.

Az innováció és a kreativitás nemcsak a programok sokszínűségében, de a marketingstratégiai kialakítása során is fontos a Müpa számára. Az intézmény számtalan különleges kommunikációs megoldással teszi láthatóvá a Müpa-márkát: ezeket a kampányokat pedig a nézők mellett a kreatívipar és a reklámszakma is elismeréssel fogadja, ezt mutatja az is, hogy a Müpa munkáját több fontos díjjal  jutalmazták decemberben.

Fotó: Müpa / Posztos János

1968 óta a „marketing Oscar-díjának” is nevezett Effie a teljesítmény, kreativitás és hatékonyság globális szimbólumává vált, ma már világszerte több mint ötven országban rendezik meg a versenyt, amelynek hazai zsűrijében ezúttal is összesen mintegy 120 zsűritag, a kreatív iparág elismert, vezető beosztású szakemberei foglaltak helyet.

A Müpa idén három kategóriában is nagy sikerrel szerepelt, így három ezüst Effie-díjra váltotta döntős, tavaly decemberi, ünnepi kampányát.

„A karácsonyi időszak marketingszempontból igazi szakmai kihívás, hiszen minden megható, ünnepi üzenettel dolgozó kampány pengeélen táncol a közhelyekben tobzódó érzelmesség és a valódi értékek megmutatása között. Mi a Müpában pontosan ezért egy komplex, több elemből álló, több művészeti terület és egy karitatív szervezet összekapcsolódásából született projektben gondolkodtunk. A díjazott kampány nagyszerű példája annak, amit összefogásról, közösségi élményről, a kulturális intézmények felelősségéről, a jó ügyek melletti kiállás fontosságáról gondolunk. Mindez számunkra a művészet erejéről szól, ami az egyik legfontosabb márkaértékünk és üzenetünk” – mondta dr. Egri Gábor, a Müpa értékesítési és marketing igazgatója a kampányról, amely a három Effie-ezüst mellett az RGB Kreatív Design Awardon is RED minősítést kapott Event Design kategóriában, és így a hét legkiemelkedőbb munka egyike lett.

Fotó: Müpa / Réthey-Prikkel Tamás

Egri Gábor hangsúlyozta, hogy ezek a díjak azért is rendkívül fontosak, mert a mezőny idén is igen erős volt, ráadásul kulturális projektek és kampányok ritkán kapnak helyet a döntőben. Hozzáteszi, hogy a díjazott kampány tapasztalatai nagyban hozzájárultak az idei karácsonyi aktivitásaik megtervezéséhez is. A szakember elmondta, hogy a pandémia éve a marketing és a kommunikáció területén is hatalmas rugalmasságot, kreativitást, alázatot követelt mindenkitől. A sales fókuszú üzenetek helyét 2020-ban az innovatív, elsősorban a misszióra, a márkára fókuszáló megoldások vették át. „Idén a Müpa kommunikációja is leginkább a küldetésünkről szólt: arról, hogyan tudunk még többet tenni, új, a vírushelyzettel kompatibilis platformokon segítséget, élményt nyújtani a nézőinknek és a művészeinknek. A Müpa-márka nem létezne a brand körül kialakult lojális, lelkes, támogató közösség nélkül. Ebben a mindannyiunk számára megterhelő évben még fontosabbnak éreztük, hogy nagy kreatív szabadságot adva a Müpa saját kollégáinak és a filmes alkotóknak, egy művészi értékű kisfilmmel háláljuk meg a nézőink rendíthetetlen szeretetét, és természetesen ebben az évben is választottunk egy, a Müpa küldetéséhez kapcsolódó fontos ügyet. 116 partneriskolánk diákjainak és pedagógusainak támogatásával lett idén is teljes az ünnepi kampány.”

„A Müpa marketingcsapatában többek között az a különleges, hogy felépítésében hasonlóan működik mint egy reklámügynökség. A kreatív koncepciók kialakítása és a grafikai munkák is javarészt házon belül készülnek.

Az idei év sok szempontból kihívások elé állított minket, a programkommunikációs feladataink átalakultak, hiszen maga az intézmény is online platformokra "költözött" a járvány miatt: egy ilyen időszakban megfogalmazni azt, hogy mit jelent számunkra és a közönség számára a Müpa, talán még nagyobb jelentőséggel bír ” – fogalmaz Récsán Gábor, a Müpa marketingvezetője, aki az idei karácsonyi kampány forgatókönyvét is jegyezte. Az ő ötletéből született az intézmény kulisszái mögé bepillantást engedő karácsonyi kisfilm, amely a Balázs Béla-díjas Szász Attila rendezésében egy kislány és egy különleges zongora megható barátságát meséli el.

Fotó: Müpa / Posztos János

„Ebben a rendkívüli évben az egyik legnagyobb feladatot az jelentette, hogy hogyan lehet megteremteni a Müpa-élményt az online térben is. Kiemelt figyelmet fordítottunk a digitális felületek fejlesztésére, hiszen a tartalomszolgáltatás és a közönség gördülékeny tájékoztatása szempontjából is óriási a hangsúly az online platformok megfelelő működésén” – mondta el Rákóczi Balázs, a Müpa digitális csapatának vezetője. Többek között ezt, a digitális térre adaptált Müpa-élmény közösségépítő erejét ismerte el a Prizma Kreatív PR Díj zsűrije is, amikor a COVID-19 vírussal összefüggő PR-kommunikációs megoldások kategóriában bronz díjjal jutalmazta a tavasszal indított Müpa Home online közvetítéssorozatot. 

Juhász Dóra, a Müpa PR-vezetője hozzáfűzte: "Idén sokat beszéltünk és beszélünk arról, hogy minden krízis lehetőség is egyben: lehetőség a fejlődésre, az újragondolásra, új formátumok megalkotására. PR szempontból pedig többek között arról szólt ez az év, hogy miként maradhat meg, sőt, válhat még szorosabbá a kötelék a Müpa és a nézők között akkor is, amikor a találkozásra nagyrészt csak virtuálisan van lehetőség. A transzparens, gyors, bizalomra épülő, empatikus kommunikációnál nincs fontosabb egy ilyen időszakban. Megható volt látni, hogy ez a mi fantasztikus nézőinknek is sokat jelent, hogy a közönségünk a digitális térben is milyen aktív és lelkes: rengeteg bátorító, támogató, hálás üzenetet kapunk minden felületen."

Fotó: Müpa / Réthey-Prikkel Tamás

A Müpa Home közvetítéssorozat természetesen december utolsó heteiben is folytatódik: december 27-én a világhírű újcirkusz-társulat, a Recirquel Kristály című családi előadását láthatták a nézők, a különleges produkció egészen 2021. január 3-ig visszanézhető a Müpa médiatárában, december 29-én a Duna Művészegyüttes táncelőadása hív virtuális kalotaszegi utazásra, december 30-án pedig a Muzsikás együttes élőben közvetített koncertjével hangolódhatunk az év utolsó napjaira.

A Müpa Home programjairól bővebb információ itt.

Forrás: Közlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Bevásárlóközpont, társasház és családi ház az EQUITONE pályázatának díjazottjai között

Bevásárlóközpont, társasház és családi ház az EQUITONE pályázatának díjazottjai között

Kihirdették az EQUITONE építész és építészhallgatói pályázat 2019 eredményeit.

Kincses Krisztina az Év Tájépítésze

Kincses Krisztina az Év Tájépítésze

Hozzá köthető a Magyar Nemzeti Tájstratégia kidolgozása is.

Rendhagyó módon ötfős csapat kapta a Csonka Pál érmet

Rendhagyó módon ötfős csapat kapta a Csonka Pál érmet

A Puskás Aréna tervezői kapták a nívós építészeti díjat. 

Hirdetés