Stabil magyar márkák részvételével zajlik majd az egyik legnívósabb európai designvásár.

A hétvégén rendezik az egyik legnagyobb nemzetközi designvásárt, a London Design Fairt. A rendezvényen a Magyar Divat & Design Ügynökség tizenegy magyar tervező részvételét koordinálja majd. A cél, hogy a magyar design márkák nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve minél többen megismerjék a bennük rejlő potenciált.

A négynapos London Design Fair szeptember 19-22. között várja a design iránt érdeklődőket, akik a 40 országból érkező 550 kiállítóra kíváncsiak. Az évnek ebben az időszakában a legkeresettebb design-úticélként funkcionáló Londonban egyszerre találkozik majd több mint 29 000 ember: építészek, belsőépítészek, formatervezők és a hozzáértő közönség, hogy szemügyre vegyék a legfrissebb trendeket a világ minden tájáról, legyen szó bútorról, világításról vagy textíliáról. Idén a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásával 11 magyar márka is képviseli hazánkat egy látványos installáció keretében.

A márkák kiválasztásánál fontos szempont volt a környezettudatosság és a felelősségteljes tervezői gondolkodás megléte, az installáció koncepciójának alapját a praktikum és a környezettudatosság ihlette, a puritán, egyszerű tér pedig lehetővé tette a merészebb kialakításokat a kiállítói tér tervezésekor.

Az installáció megalkotásakor fontos szempont volt a minél kisebb ökológiai lábnyom, minél kevesebb anyag és energia felhasználása, figyelve az installáció újrahasználhatóságának lehetőségére is.

„A helyszíni kommunikációt illetően egy figyelemfelkeltő, kreatív megoldással erősíti az MDDÜ a B2B marketing és potenciális üzletkötések lehetőségét: AR (Augmented Reality) technológia segítségével hozzuk közelebb a buyereket a márkákhoz. A gyakorlatban egy letölthető alkalmazás segítségével az érdeklődők be tudják olvasni a tárgyakat vagy a feliratokat, melynek következtében további tartalmakhoz férnek hozzá, mint például az adott márka weboldala és egy rövid interjú a tervezővel” – mutatta be a koncepciót Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője. 

Az MDDÜ megalakulása óta arra törekszik, hogy minél több, koordinált nemzetközi megjelenési lehetőséget biztosítson a tehetséges formatervezőknek, kiemelve a magyar designerek kreativitását. A megjelenésekkel az ügynökség célja, hogy a tehetséges hazai tervezők együttesen olyan nemzetközi publicitást kapjanak, ami egy kollektív megjelenés esetén sokkal erősebb benyomást kelt, mintha a márkák egyedül jelennének meg ezeken az eseményeken. Figyelembe véve a legjobb nemzetközi gyakorlatokat, a magyar designmárkák nemzetközi promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt (Budapest Select) valósítja meg az MDDÜ, ami a magyarországi formatervezési tárgyak különlegességét és sajátosságát hangsúlyozva, a tervezők kreativitása által az országimázst is erősíti. 

A kiállítók:

Sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Nemzetközi designversenyen nyert aranyat a 360 Design Budapest

Nemzetközi designversenyen nyert aranyat a 360 Design Budapest

Az arany mellett három bronzot is szerzett a Magyar Divat & Design Ügynökség „figitális” tárlata.

Kétlépcsős mentorprogram támogatja a magyar feltörekvő és piacérett formatervezőket

Kétlépcsős mentorprogram támogatja a magyar feltörekvő és piacérett formatervezőket

A design START és a design SPEED program keretében.

A Párizsi Design Héten is bemutatkoznak a design LAB program támogatott együttműködései

A Párizsi Design Héten is bemutatkoznak a design LAB program támogatott együttműködései

A Magyar Divat & Design Ügynökség inkubációs programjáról Bata-Jakab Zsófia vezérigazgatóval beszélgettünk.

Hirdetés