Hirdetés

Véget ért az első hazai, szállodaipari Hackathon verseny. 

Hirdetés
 
Véget ért az első hazai, szállodaipari Hackathon verseny. A világ vezető utazási és életmód csoportja, az AccorHotels által szervezett regionális megmérettetésen összesen 17 csapat vett részt a világ több, mint 10 országából. A budapesti versenyen a csapatoknak öt percük volt arra, hogy a zsűri előtt ismertessék digitális megoldásaikat és elképzeléseiket a jövő szállodaszobájáról, majd válaszoljanak a kérdésekre. A zsűri három különböző kategóriában díjazta a versenyzők munkáit: kommunikáció, kényelem (well-being) és meglepetés faktor (wow-effect). A három kategórianyertes csapat találkozhat az AccorHotels globális fejlesztő csapatával Párizsban, és pilotként tovább dolgozhatnak elképzelésükön az egyik szállodában.


 
Az AccorHotels nemzetközi szállodaipari Hackathon versenyét második alkalommal rendezték meg a közép-kelet-európai régióban, ezúttal Budapesten a Novotel City szállodában június 8-tól 10-ig. A versenyen összesen 86-an vettek részt, 17 csapatot alkotva. A versenyzőknek 48 órája volt, hogy kidolgozzanak egy új, átütő, elsősorban digitális megközelítést arra, hogyan növelhető a vendégélmény a jövő szállodaszobáiban. A versenyzők közül sokan érkeztek a régióból, így magyar, szerb, bolgár, szlovák, osztrák és orosz résztvevője is volt az eseménynek, de új-zélandi, mexikói és dél-amerikai is volt a csapattagok között. A csapatok a verseny végén rövid, ötperces prezentációkban mutatták be a kétnapos munkájuk eredményét az öttagú zsűrinek, akik között jelen volt az AccorHotels magyarországi vezérigazgatója, és egyben a Kelet-Európai régió értékesítési, disztribúciós, marketing, revenue management és loyalty területekért felelős alelnöke, Luc Gesvret; a kelet-európai régió digitális projektjeiért felelős vezető, Jean-Yves Besnard; a NUMA Moscow alapítója, Yannick Tranchier; a Global Startup Awards vállalati kapcsolatokért felelős vezetője, Ricardo Maia; valamint a LogMeIn és a Microsoft képviseletében Takács Péter.
 

 
A csapatok megoldásai teljesen különböző megközelítéseket alkalmaztak: voltak, akik a környezettudatos szállodaélményt helyezték fókuszba, másoknál a szobák maximális testre szabásán volt a hangsúlyt, míg sokan a magányos üzleti utazók számára dolgoztak ki megoldásokat. A versenyen három különdíjat és három fődíjat osztottak ki. A különdíjasok közül az Infinity Imagine csapata nyerte el az egy hónapos együttműködés lehetőségét a NUMA Moscow szakembereivel. Ötletükkel egy hangvezérlésű virtuális asszisztens könnyíti meg a kommunikációt a hotel személyzetével.


 
A versenyen a három legjobban szereplő csapatot három kategóriában ismerték el: kommunikáció, kényelem és meglepetés faktor, azaz mennyire okoz egyedülálló, felejthetetlen élményt az adott megközelítés. A kommunikáció kategóriájában a proaktív rendezvényszervezésre, kényelem kategóriában a személyre szabott alvásra, míg a meglepetés faktor kategóriájában egy hangvezérlésű okos szoba kialakítására hoztak ötleteket a nyertes csapatok. A legjobb három csapat nyereménye egy párizsi út, melynek során prezentálhatják ötleteiket az AccorHotels globális fejlesztő csapatának, és pilot keretében dolgozhatnak tovább a megvalósításán.
 

 
Luc Gesvret, a zsűri tagja a verseny eredményhirdetését követően így értékelte az eltelt két nap eseményeit: „Minden várakozásunkat felülmúlta a lelkes érdeklődés, az ötletek egyedisége és sokszínűsége, amit az eseményen tapasztaltunk. Azért választottuk a verseny helyszínéül Budapestet, mert jelenleg a magyar főváros a világ egyik legmenőbb startup-központjának számít, és egyre fejlődik. Célunk, hogy ezeket az induló vállalkozásokat, inkubátorszolgáltatókat bevonva, velük közösen, elszakadva a hagyományos szállodai megközelítés korlátaitól olyan forradalmi ötleteket keressünk, találjunk és implementáljunk, melyek növelik a vendégélményt.”

Fődíjat nyert csapatok:
Kommunikáció kategória: Oilstone
Kényelem (well-being) kategória: LWST Technologies
Meglepetés faktor (wow-effect) kategória: Raketa
 
Különdíjas csapatok:
3D
Vienna International
Infinity Imagine

forrás: sajtóközlemény
 


Octogon Deco Magazinunkra itt tudsz online előfizetni, valamint megvásárolhatod az újságárusoknál is.

Ezekben a Relay és Inmedio üzletekben biztosan megtalálod az Octogon Deco magazint:

Budapest: Árkád, Sugár, Allée, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, KÖKI Terminál, Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Népliget, Nyugati pályaudvar, Blaha Lujza tér.

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar).



Kapcsolódó cikkek

A Hyatt szállodalánchoz csatlakozik a Párisi Udvar Hotel

A Hyatt szállodalánchoz csatlakozik a Párisi Udvar Hotel

A magyarországi hotel lesz a”The Unbound Collection by Hyatt” brand harmadik nemzetközi tagja.

Az AccorHotels bemutatja: JO&JOE

Az AccorHotels bemutatja: JO&JOE

DESIGN, GASZTRONÓMIA, FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY.

Rangos díjat nyert egy balatonfüredi szálloda

Rangos díjat nyert egy balatonfüredi szálloda

Huszonharmadik alkalommal hirdették ki az egyik legjelentősebb turisztikai elismerés, a World Travel Awards nyerteseit. 

Hirdetés