Az építészet, a design és a gasztronómia mesteri találkozása Mádon.

A tokaji borvidéken mindenki Mádra figyel, állítják egybehangzóan azok a befektetők, borászok és kreatív szakemberek, akik az elmúlt években összefogtak, hogy egy modern, nemzetközi léptékű, a térség hagyományos értékeire építő gasztronómiai és turisztikai központot hozzanak létre a településen. Mád fejlődését az első lépésektől követi, illetve befektetéseivel aktívan formálja Kovács Károly, akinek elképzeléseit Ipacs Géza ülteti át a design nyelvére. A település legújabb beruházása, az exkluzív boutique hotel, a Botrytis kapcsán beszélgettünk velük.

Miért éppen Mád? Mi indított el titeket a település és a régió, Tokaj-Hegyalja alakításában?
Kovács Károly: Mád és környéke nagyon közel áll hozzám, a családom több generációra visszamenőleg kötődik ehhez a térséghez. Személyes ismeretségeim, helyi barátaim indítottak el azon az úton, hogy minden szempontból vonzó turisztikai célpontként gondoljak Mádra. A polgármesterrel, Tatárka Józseffel, a nemzetközi hírű borász Szepsy Istvánnal és fiával, illetve az elismert grafikussal, Ipacs Gézával 2008-ban ültünk egy asztalhoz, hogy megálmodjuk Mád jövőjét.
Ipacs Géza: Az én mádi történetem ugyanezzel a baráti-szakmai megbeszéléssel kezdődött. Már akkor körvonalazódott, hogy a településben végtelen lehetőségek rejlenek, történelmi és gasz-tronómiai hagyományai, illetve földrajzi adottságai miatt.

Milyen fejlesztések kötődnek hozzátok a múltban a településen? Hogyan alakítjátok Mád „történetét”?
KK.: A Szepsy-borok minőségét szerettük volna kiterjeszteni minden szolgáltatásra, így jött létre a Mádi Udvarház, ahol egyszerre kapnak helyet a Szent Tamás szőlőbirtok és a Szepsy pincészet borai, a Gusteau Kulináris Élményműhely minőségi ételei. Nemrég adtunk át egy borászati üzemet is, mely Mád településszintű borának otthona. Hogy ezek a tervek ilyen minőségi formában valósultak meg, az annak köszönhető, hogy Ipacs Géza az első perctől határozott arculati döntéseket hozott. Ezek a szolgáltatások mára „beértek”, egymást erősítik − azt gondolom, most éljük Mád aranykorát.
IG.: Hozzám kötődik a tokaji üveg kitalálása és megtervezése, számos mádi borászat csomagolásának és a Mádi Körhöz kapcsolódó kiadványok elkészítése. Kiemelt helyen szerepel minden olyan projekt, mely a Szent Tamás Pincészethez köthető, ezekben a kér-désekben Károllyal és a Szepsy családdal szorosan együttműködünk. Jelenleg az exkluzív boutique hotel, Botrytis Hotel és a Percze Élményközpont arculatán dolgozom. A település történetének alakítása leginkább abban áll, hogy Mádról és Mádban gondolkodunk, és arra törekszünk, hogy az eredmény mindig kézzelfogható legyen. 

Mi volt a koncepció a Botrytis Hotel kialakítása során − a beruházó és az arculati szakember szemével?
KK.: Egyértelmű cél volt, hogy a hotel illeszkedjen Mád hagyományos értékeihez, megtartva a dűlők és a természet közelségét, de egyben ki is emelkedjen azzal a minőséggel, amit egy boutique hotel tud nyújtani. Az épület visszafogott homlokzatot kapott, helyi, minőségi anyagok felhasználásával, megújuló energiaforrásokra alapozva a működést. A hotelben családias belső tereket, teraszt és kertet hoztak létre, ahonnan kilátás nyílik a szőlőhegyre.
IP.: Az arculat egy mára kiforrott koncepció mentén jött létre. Mivel a pincészet egyik büszkesége a MÁD nevű, települést reprezentáló borunk, ennek arculata irányadó a fejlesztéseink grafikai stílusában is. Egy erős márka, a MÁD építésén dolgozunk, melybe egyaránt beletartoznak a bo-rok, az étterem, a mádi rendezvények, és most már a Botrytis Hotel is.

Kiket szólíthat meg az exkluzív szálláshely? 
KK.: Nem titkolt célunk, hogy a borkedvelők mellett az utazni vágyókat is megszólítsuk, akik egyszerre látogathatják Tokaj-Hegyalja turisztikai célpontjait, kóstolhatják a történelmi dűlők borait és a borokhoz illeszkedő, nemzetközi színvonalú ételsorokat, helyi kézműves termékeket is.
IG: A Botrytis része a mádi történetnek. Azok számára, akik ezt a történetet személyesen is megismernék, ez a hotel magas színvonalon kínál pihenési, kikapcsolódási lehetőségeket.

Milyen fejlesztések várhatóak a jövőben a településen? 
Hogyan látjátok Mád jövőjét?
KK.: A jövőben olyan infrastrukturális beruházások várhatóak, melyek a turizmus fejlesztését célozzák − ilyen a hamarosan megépülő Aszúház. Emellett létrehozunk egy olyan oktatási központot is, mely segít megérteni a felhalmozott borászati tudást, és a környékbeli fiatalokat is itt tarthatja. Terveink szerint minden alapanyagot 30 km-es körzetből szereznénk be, ezzel is támogatva a tokaji régió szimbolikusan is erős településeit. Minél szélesebb körben ismertetnénk meg azt a világszínvonalú termőterületet, amit Mád és Tokaj a magáénak tudhat.
IG.: Mád szerintem olyan, mint a Himalája, a mi mádi jövőnk pedig az, hogy megpróbáljuk megmászni, mert szerintünk nagyon érdemes.



A cikk nyomtatásban megjelent az OCTOGON magazin 2014/8-as lapszámában. 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Megjelent az Octogon Deco 2019/3-as lapszáma

0 - 2019/3

Nyár, napsütés, hűsítő vízpart, vidám színek – az Octogon Deco 2019/3. száma ezekkel a témákkal foglalkozik. Összeszedtünk mindent olyan lakást, nyaralót, kerti bútort és textilt, ami magán hordozza a nyár érintését. Mindemellett a belsőépítészekkel készített interjú sem hiányozhat a lapból.

151

151 - 2019/3

Megjelent az Octogon Magazin új lapszáma! Többek között az újpesti Új Vásárcsarnok és Kulturális Rendezvényközpont,  a lengyelországi kvadráns ház, az angyalföldi Klapka Központ, egy hűvösvölgyi családi ház került a lapba.

Megjelent az Octogon Deco 2019/2-es lapszáma

0 - 2019/2

Megjelent az Octogon deco legújabb, 2019/2. száma, melynek fókuszában a fürdők állnak. Stílusvariációk, színkombinációk és csúcsminőség: oldalainkon bemutatjuk az idei frankfurti ISH kiállítás legjobb megoldásait. Papageno ihlette lakás, egy villaépület a 3. kerületben, Vitra Concept Store, Káli Home és egy interjú a szellemi értékteremtés fontosságáról – ez mind az új lapszámban.

Hirdetés