Hirdetés

Átadták a 3-as metró megújult déli szakaszát

A Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakasz fontos lépés egy 21. századi szolgáltatás felé.

Hirdetés

Átadták a 3-as metró megújult déli szakaszát csütörtökön. Karácsony Gergely főpolgármester a megújult Határ úti állomáson tartott ünnepségen azt mondta, a jövő, a középső szakasz felújítása még sok kérdést felvet, de fontos lépés történt annak érdekében, hogy a 3-as metró igazi, 21. századi szolgáltatása legyen „minden budapestinek és minden itt járónak”. A 3-as metró Magyarország legforgalmasabb közösségi közlekedési eszköze, és – Karácsony szavaival – nemzeti ügy, hogy a kor elvárásainak megfelelően szolgálja az utazóközönséget. Ennek megfelelően széleskörű együttműködés tette lehetővé a felújítását.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója, Karácsony Gergely főpolgármester és Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes

Egy közhatalmat gyakorló politikusnak szembe kell néznie azzal, hogy előfordul, más fejezi be azt, amit ő elkezdett, és sokszor „örököl” döntéseket, amelyek kijelölik a jövő útját. Ezek között vannak, amelyeket szívesen vesznek, és vannak, amelyekkel kapcsolatban „felmerülnek kérdések”, de „ez nem az a nap, amikor kérdéseket teszünk fel, hanem amikor örülünk a közös sikernek”.

Karácsony személyesen hívta meg a kormány képviselőit és elődjét, Tarlós Istvánt a rendezvényre. A volt főpolgármester vidéki útja miatt nem tudott jelen lenni, de köszönetét fejezte ki és örömét, hogy a beruházás egy fontos szakaszát át tudják adni.

Karácsony Gergely megköszönte a felújítás finanszírozását az Európai Uniónak és a kormánynak. Megköszönte a tervezők, a kivitelezők munkáját, a budapestieknek pedig a türelmet.

Szent II. János pápa poszterei egy hónapon át lesznek láthatóak a szerelvényekben

A koronavírus-járvány és a miatta kialakuló gazdasági válság sok mindent megkérdőjelez abból, ahogy eddig éltünk – fejtegette a főpolgármester –, de az, hogy a jövő útja a városokban is a zöld és fenntartható várospolitika, nem kérdéssé vált, hanem sokkal erősebb állítássá, mint korábban gondoltuk. Egy zöld, élhető város nem képzelhető el jó közösségi közlekedés nélkül, a főváros pedig elkötelezett a közösségi közlekedés további fejlesztése iránt. Ezek egy része – például a pesti fonódó villamoshálózat építése – épp azt is szolgálja, hogy a metró középső szakaszának felújításakor a kieső kapacitást pótolják.

Karácsony hozzátette: tovább viszik elődeik jó politikáját és küzdenek azért, hogy érvényesíteni tudják azokat a járműbeszerzési lehetőségeket, amelyekre a fővárosnak érvényes szerződése van, például a trolibuszbeszerzést, amelyhez kérik a kormány további együttműködését.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a 3-as metró naponta félmillió embert szállít. A déli metrószakaszt 1975-ben kezdték építeni, vagyis 45 éves technikát cseréltek most le a felújítással. A déli szakasz felújítása 2019 tavaszán kezdődött, és nehezítette a munkálatokat, hogy azbesztet találtak az állomásokon, valamint a koronavírus-járvány közepette kellett megszervezni a szállításokat. Ennek ellenére a tervbe vett munkák határidőre befejeződtek.

A 3-as metró november 6-áig a teljes vonalon közlekedik Újpest-központtól Kőbánya-Kispestig, a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) azonban a továbbiakban sem áll meg.

A felújítás során a Népliget, az Ecseri út, a Pöttyös utca és a Határ út állomás letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek lettek. A négy állomáson 7200 négyzetméter új falburkolat készült, és 6700 négyzetméter járófelület újult meg. Teljesen megújult az állomások utasforgalmi tere, egységes utastájékoztató rendszert építettek ki, a korszerű világítást 1563 új LED-es világítótest biztosítja, és 364 új hangszóró kapott helyet. Az állomások utastereibe az utasbiztonság növelése érdekében 225 kamerát építettek be.

Az állomásokon a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszert, valamint korszerű szellőző-, hő- és füstelvezető rendszereket létesítettek. Az utasterek mellett megújultak az üzemi területek is. Az elektromos berendezések ellátását biztosító új erősáramú kábelek hossza eléri a 355 kilométert.

A rekonstrukció részeként újraépítették a vasúti pályát, edzett fejű síneket építettek be, a korábbinál sűrűbb lekötésekkel, ezért az új pálya tartósabban elviseli az igénybevételt, és csökkennek a járművek által keltett zajok és rezgések is. 5,7 kilométer hosszon cseréltek vágányt, 26 kitérőt építettek át.

A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik: a Határ út és a Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcain és az Ecseri útin pedig zajlanak az előkészítő munkálatok. Hamarosan a 3-as metróvonal középső szakaszán folytatódnak a rekonstrukciós munkák. 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Szent János kórház épületeit a dolgozók szaktudásához méltóvá teszik

A Szent János kórház épületeit a dolgozók szaktudásához méltóvá teszik

Budapest legjobban várt egészségügyi fejlesztése a TSPC és a CÉH Zrt. tervei szerint újul meg.

Kiderült, az Új Duna híd melyik útvonal-változata lehet a nyerő

Kiderült, az Új Duna híd melyik útvonal-változata lehet a nyerő

Lezárult a pesti nyomvonalra vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálat.

Már februárban elkezdődhet a Lánchíd felújítása 

Már februárban elkezdődhet a Lánchíd felújítása 

Az A-Híd Zrt. végezheti el a felújítási munkálatokat, amelyek 2023 őszére fejeződhetnek be, és 18,8 milliárdba kerülhetnek. 

Hirdetés