Több mint másfélszeresére nőtt a Budapesti Metropolitan Egyetemre felvett magyar hallgatók aránya a tavalyi tanévhez képest. Különösen az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karra nyertek nagy számban felvételt a jelentkezők, itt 78,9%-os a növekedés. A hazai felsőoktatási palettán is kiugró sikernek számító felvételi létszám az egyetemen évek óta zajló jelentős változásoknak is köszönhető. Az egyéni készségek fejlesztése, a naprakész tudásátadás, a piaci igényekhez való gyors alkalmazkodás és a nemzetközi környezet minden bizonnyal szerepet játszik abban, hogy a hallgatók ilyen kiemelkedő arányban választották a METU-t.


A Budapesti Metropolitan Egyetemen 53,3%-kal nőtt a felvett hallgatók aránya a múlt évhez képest, ezen belül az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karon 78,9%-kal, a Művészeti és Kreatívipari Karon pedig 11,6%-kal lesz több elsőéves, mint tavaly. 

Az Üzleti Kommunikációs és Turisztikai Karon a gazdaságtudományi képzéseken mutatkozik a legnagyobb hallgatói létszámnövekedés: a felvettek száma 87,9%-kal magasabb, mint tavaly. Az Üzleti Karra jelentkezők között legnépszerűbbek az üzleti és emberi erőforrás gazdálkodással kapcsolatos szakok, de a kommunikáció, média szakokra is közel 300 hallgató került be és továbbra is komoly szerepet töltenek be az MBA programok is. Az államilag finanszírozott mesterképzésekre felvettek aránya 24,7%-kal nőtt a karon, a levelező képzés esetében ez a szám 21,6%. 

A Művészeti Karra a jelentkezők alkalmasságát vizsgáló portfólió és a gyakorlati felvételi vizsga alapján lehetett bekerülni. A művészeti nappali mesterképzésekre felvételt nyertek aránya 41,2%-kal nőtt, az államilag finanszírozott helyekre felvettek aránya 37%-kal, a levelező képzésre felvett hallgatók száma pedig 25%-kal emelkedett a tavalyihoz képest. A kar sikeréhez bizonyára az is hozzájárult, hogy két új szakkal bővül: a Mozgókép BA - filmírás szakirány és Forgatókönyvíró MA képzésekkel.
 


A növekedés egyik oka a megváltozott felvételi rendszer, amely lehetővé tette, hogy többen bejussanak a felsőoktatásba. Ez összecseng hazánk legnagyobb magánegyetemének filozófiájával, miszerint szélesre tárja kapuit, hogy aztán minden hallgatójának egyéni fejlődésére koncentrálva a legtöbbet hozza ki belőlük. Ennek érdekében az egyetem sajátos oktatási módszerrel működik. Az innovatív myBRAND tanulási és tanítási módszerrel a hallgatók felépíthetik a tudáson alapuló személyes márkájukat és saját szakmai portfóliójukat, amivel sikeresen léphetnek majd ki a munka világába.

A Budapesti Metropolitan Egyetem másik vonzereje a nemzetközi oktatási környezet. Jelenleg is 1000 külföldi hallgató tanul itt, és igény szerint minden szak angolul is indul. A hazai hallgatók számára pedig továbbra is működik az Erasmus program, és mintegy 200 külföldi felsőoktatási intézménnyel áll a METU partneri kapcsolatban, így hallgatói a világ szinte minden régiójába eljuthatnak, hogy vendéghallgatóként szakmai tapasztalatot szerezhessenek.

„Az idei felvételi számok is igazolják, hogy az utóbbi években az egyetemünkön meghozott döntéseknek meglett az eredménye. Nemcsak láthatóvá vált a Budapesti Metropolitan Egyetem a hazai és – teszem hozzá – a régiós felsőoktatási piacon, hanem kedvelt is lett, ezt bizonyítják a folyamatosan végzett hallgatói felméréseink is. Az is látszik, hogy egyre többen jelentkeznek hozzánk és minket jelölnek meg első helyen a felvételi lapjukon. Köszönhető mindez az egyetem munkaerőpiaci fókuszának, az egyéni készségfejlesztésnek, az egyre inkább gyakorlatorientált képzésnek. Számoltunk azzal, hogy az egyetem törekvései eljutnak azokhoz, akiknek szánjuk. Felkészülten és izgatottan várjuk a Budapesti Metropolitan Egyetem új polgárait”

– nyilatkozta Dr. Tóth Ágnes, a Budapesti Metropolitan Egyetem elnök-vezérigazgatója.

 


METU |  Web |  Facebook  Instagram
 

 

Forrás: sajtóanyag

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

„Megfigyelhető egy generációk közötti váltás”

„Megfigyelhető egy generációk közötti váltás”

Interjú Bán Dáviddal, az Anthropolis Egyesület elnökével!

„A jó designhoz egy csapat kell”

„A jó designhoz egy csapat kell”

Interjú Jurgen Bey-jel!

A METU a Veszprémi EKF program stratégiai partnere

A METU a Veszprémi EKF program stratégiai partnere

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program és a Budapesti Metropolitan Egyetem.

Hirdetés