Folyamatban egymillió négyzetméternyi magyar fejlesztés.
Megjelent az OCTOGON magazin idei első, immár hagyományosan műemlékes lapszáma. Címlapon az Irányi Palota felújítása, belül sok egyéb mellett interjú Zoboki Gáborral a készülő Operaházról, kritika a Szervita téri Emerald Residence-ről, a Széchenyi-hegyi TV-torony rekonstrukciója, a Drechsler-palota újjászületése. Hangsúlyozzuk: sok egyéb mellett!
Négyrészes cikksorozatunkban a múlt héten elhunyt Tomay Tamás építészre emlékezünk - második rész.
Az OCTOGON idei utolsó lapszámában igyekszünk lezárni egy rendkívüli évet, és valamiféle irányt kijelölni a folytatásnak. Történetesen a szerkesztőségen is végigsöpört a covid, ám a magazin összeállításánál törekedtünk „olyan projekteket, épületeket, belsőépítészeti alkotásokat bemutatni, amelyek színvonala, esztétikai minősége a normalitást sugározza” – áll a szerkesztőségi cikkünkben. És a konklúzió? „Egész egyszerűen jó, élhető lakásokra van szükség, megfizethető bérleti vagy tulajdonosi szerkezetben. Túlárazott luxusmegoldások helyett győzzön a realitás!” Úgy legyen 2021-től!
Az OCTOGON idei hetedik lapszámában mini Buda mellékletet találunk, a Gellérthegytől Óbudáig számos helyszínt bejárunk. Ám az épületek, olykor városképet meghatározó fejlesztések mellett előtérbe kerül az egyén is, mint az Őrfi József építésszel vagy Csavarga Rózsa belsőépítésszel való beszélgetésnél. Hogy csavarjunk egyet ezen, a Paradigma Ariadné Ferdeháza az ember helyett a tájat helyezi középpontba, míg Bene Tamás szintén különleges Tisza-tavi Vízigarzonjával mindkét fél jól jár. Ahogy azon olvasóink is, akik hiánytalanul végigböngészik a 163-ast.
A pályafutása és egy ikonikus épülete, a Nyíregyházi Művelődési Ház felidézésével köszöntjük az építészt.
Fészek, menedék, kisház, harmónia – az OCTOGON 2020-as hatodik számában sok esetben visszanyúlunk az építészet elemi, legalapvetőbb küldetéséhez, a személyes tér (biztonság, intimitás, nyugalom) megteremtéséhez. Ám ez nem merül ki decens kertek bukszusai mögött meghúzódó villaépületekben: van itt kabin a Hello Woodtól, Kertész Imre restaurált dolgozószobája 1/1-es méretarányban, de ha úgy vesszük, a felújított Trafó is az otthonosságot, egy saját belső teret jelent a közönsége számára. És van műemlékes projekt (a Károlyi-Csekonics Palota funkcióváltása), térrendezés (Széllkapu) vagy épp olyan irodafejlesztés, mint a Váci Greens befejezése.
Másodszor jelenik meg OCTOGON ezen a nyáron – vigyázat: dupla borítóval! –, és mivel még bőven van hátra a strandidőről, két-két fürdőről, illetve balatoni nyaralóról is írtunk. De közelebbről is megnéztük a reptérfejlesztés első és második ütemét, a Madárhegy beépülését, míg a Loffice-ról Winkler Nóra készített dolgozatot. És miért a dupla borító? Mert a lap második felében a Market 6.0 minimelléklettel jelentkezünk: a hazai építőipar meghatározó szereplőjének új székháza design, közösségépítés és funkcionalizmus szempontjából is meghatározó.
Nagy Tamásra emlékezünk.
Az OCTOGON idei első igazi nyári száma erős külföldi projektekkel indul, majd erős hazaiakkal folytatódik, például rendhagyó budapesti objektumokkal, melyek céljukban, funkciójukban is messze túlmutatnak a lakhatás alapvetésén. Hasonlóan egyedi vidéki projektekkel folytatjuk, majd a MOME végzőseinek diplomamunkáiból készített válogatás erősíti a design-vonalat, amelyet két pesti urban-projekt kerekít ki.
A teljes OCTOGON 151-es lapszám, pdf formátumban.
Megjelent az OCTOGON magazin idei harmadik lapszáma, benne többek közt Zaha Hadid grazi apartmanházával, és olyan különlegességekkel, mint a ZalaZONE járműipari tesztpálya (Madzin Attila és Kovács Attila), a Koreai Kulturális Központ új, Frankel Leó úti épülete (Ahn Tae-Jun; Tóthmátyás Edit, Weichinger Milkós; Ham Eun-Hee) vagy épp egy óvoda a pécsi székesegyház ölelésében (Csatai László és Koller József).
A teljes OCTOGON 150-es lapszám, pdf formátumban.
A budavári középkori zsinagóga az OCTOGON 149-es számából.
Szellemi táplálék a karanténban: a teljes OCTOGON 149-es lapszám, pdf formátumban.
Schickedanz Albert és Herzog Fülöp épületét 1906 decemberében nyitották meg.
Felfedeztük a négycsillagos Hotel Moments múltját és jelenét.
A pasztelles színek miatt mintha kicsit Wes Anderson gyerekeket és felnőtteket egyaránt elbűvölni képes mozijában lennénk.
Ami igazán felejthetetlenné teszi ezt az épületet, az az 5500 négyzetméteres kert, ami az irodaházak világában egyedülálló koncepció.
Mert a karantén elviselése elképzelhetetlen szellemi táplálék nélkül.