Záróadásához érkezett az Esték a Hild-villában – Tesztoszteronépítészet beszélgetéssorozat.

Ma este különkiadással jelentkezik az Esték a Hild-villában – Tesztoszteronépítészet című beszélgetéssorozat, amelyben ezúttal felcserélődnek a szerepek. Mintegy keretet adva a tavaszi szemeszter adásainak, a fiatalokkal foglalkozó sorozat első vendége, Smiló Dávid kérdezi az eddigi házigazdát, Wesselényi-Garay Andort.

A beszélgetés középpontjában ezúttal Wesselényi-Garay Andornak, az MMA Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet (MMA MMKI) tudományos főmunkatársának, az est házigazdájának eddigi munkássága áll, aki saját tevékenységével és gondolataival illusztrálja a siker, a giccs, az érvényesülés, a nemzetköziesedés és az elit mibenlétének kérdéseit. A szakemberek arról is beszélgetnek, hogy melyek is voltak azok az események, amelyek leginkább meghatározták az elmúlt évtized hazai építészeti eseményeit.

„Lesz szó Wérgida blogról és annak eltűnéséről, szőkeségről, GYÁR-ról, a teoretikus lét kilátásairól Kelet-Európában, Műegyetemről és Eltéről, a vitrin fiúságról, Atrium magazinról, határontúli magyar építészekről, Szegő Györgyről, fotózásról és azt hiszem arról, hogy Dani Kovács miért nevezte őt a leghímsovinisztább magyar építésznek” – írta Smiló Dávid a Facebook-oldalán.

Wesselényi-Garay Andor 1988-ban kezdte meg felsőfokú tanulmányait a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karán, 1994-ben ugyanitt kapta meg Építészmérnöki Diplomáját. Diplomaterve a Magyar Építőművészek Szövetsége Diplomadíj Pályázatán III. díjat nyert. 1995-ben saját építészirodát alapított Osváth Gáborral GYÁR néven. A műhely tevékenysége az építészeti tervezői szakmagyakorlás teljes spektrumát felölelte, így az építészet, a belsőépítészet, a várostervezés és a design egyenlő súllyal képviselte az irodát.

2001-től önálló irodát alapított W-G-A PSYCHODESIGN néven és érdeklődése az építészet elméletei oldala felé fordult. 2000 és 2009 között az Alaprajz című folyóirat külsős munkatársa, illetve tanácsadó testületének tagja, 2002-től az Atrium magazin építészeti főmunkatársa, 2006-tól 2009-ig pedig vezető szerkesztője. 2009 óta a Metszet c. folyóirat tanácsadó testületének tagja. Doktori fokozatát 2008-ban szerezte meg, értekezését az építészeti mimézis témaköréből írta, 2012-ben pedig habilitált a Pécsi Tudományegyetemen. Közel háromszáz építészeti tárgyú cikk, esszé, kritika és tanulmány szerzője. A mindenség modellje című kiállítás, 2010-ben pedig Ferencz Marcellel a 12. Nemzetközi Építészeti Kiállítás – la Biennale di Venezia – alkalmával a Magyar Pavilonba tervezett installáció kurátora. Az installáció 2011-ben a hg.hu által alapított Design Awardon finalistaként végzett. 

Wesselényi - Garay Andor 2018 óta a Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa, a kortárs erdélyi építészettel foglakozó kötet előkészítésén dolgozik. 2020 óta a Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának egyetemi tanára.

A beszélgetés zártkörű, de élőben lehet követni az intézmény Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján.

Az építészeti előadássorozat ősszel új tematikával folytatódik! 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kilátó a Pilisben, ami évezredes gyakorlatot idéz

Kilátó a Pilisben, ami évezredes gyakorlatot idéz

A pilisszentkereszti Boldog Özséb Kilátó.

Itt nem vagy egyedül - Az Egyedülálló Szülők Klubja Alapítvány központja

Itt nem vagy egyedül - Az Egyedülálló Szülők Klubja Alapítvány központja

A pasztelles színek miatt mintha kicsit Wes Anderson gyerekeket és felnőtteket egyaránt elbűvölni képes mozijában lennénk.

A Paradigma Ariadné a legjobb New Generations irodák között

A Paradigma Ariadné a legjobb New Generations irodák között

A New Generations platformon szereplő irodák közül hetet választott ki az ArchDaily.

Hirdetés