Hirdetés

Valóban zöld márka, vagy csak annak mutatja magát?

Újrahasznosított műanyag, fairtrade kávé, napelemek, energiatakarékos égők – valóban zöld mind?

Hirdetés

Újrahasznosított műanyag, fairtrade kávé, napelemek, energiatakarékos égők. Kérdés, hogy valóban zöld  márkáról beszélünk, vagy csak a vásárlóval akarják elhitetni mindezt?

A zöld aktivistákat és a fogyasztóvédelmi szakembereket egyre inkább foglalkoztatja a zöld kampányok sora, amelyeket a 80-as évek közepétől „zöldre mosásként” vagy egyes helyeken „zöldre festésként” (greenwashing) emleget a szaksajtó.

Magyarországon egyre több cég és márka tesz lépéseket környezetvédelmi kezdeményezések felé. Az emberek jellemzően valamilyen pozitív dologra  asszociálnak a zöld márkákat illetően, de természetesen ezek megítélése mindenkinél eltérő lehet. A Neticle készített „green index” médiaelemzése különböző magyar online tartalmakat vett górcső alá, és azt vizsgálta, hogy egy-egy megtalált tartalom mennyire pozitív vagy negatív egy adott „zöld” kulcsszóra vonatkozóan.

A zöldre mosás stratégiája pont azokat a cégeket érinti a leghúsbavágóbban, akik valós erőfeszítéseket tesznek a környezet védelmére, mivel a fogyasztók szemében a zöld hirdetések és termékfeliratok az elmúlt évtizedben egyre inkább hitelüket vesztették. Európában és Észak-Amerikában ezért számos civil szervezet, környezetvédelmi kommunikációra szakosodott cég és a reklámszakma önszabályozását ellátó médiahatóság igyekszik visszaállítani a zöld marketing méltóságát, és próbál meg fellépni a zöldre mosás jelensége ellen.

Az energiahatékonyság, a hulladékgazdálkodás, a társadalmi, környezeti és gazdasági fenntarthatóság mind olyan folyamatok, amelyek többek között tudatosságra ösztönöznek minket. Ez a tudatosságra ösztönzés kell, hogy lebegjen célként a vállalatok előtt is, hiszen a tudatosabb hozzáállás és tenni akarás hatékonyan elősegítheti a környezettudatosabb magatartást és attitűdöt egyéni szinteken is.

A Neticle csapata által készített elemzést itt tekinthetik meg!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Már készül tetőcserép pelenkából

Már készül tetőcserép pelenkából

Az újrahasznosítással kapcsolat sorozatunk legújabb részében megmutatjuk azt is, miképp lehet szigetelni gombával vagy utat építeni műanyagból.

Városi autó újrahasznosított műanyagból

Városi autó újrahasznosított műanyagból

A Birò O2 olyan, mint egy tiszta oxigén buborék, amely csendben mozog városainkban.

Nyomtass utcabútorokat háztartási hulladékból!

Nyomtass utcabútorokat háztartási hulladékból!

A lakosok megtervezik, a robotok pedig háztartási hulladékból, 3D nyomtatással megvalósítják.

Hirdetés