Az új galéria terek a fiatalok számára demokratizálják a gyűjteményt

A brit Gibson Thornley Architects és Purcell stúdiók befejezték a londoni V&A Fotográfiai Központot, amely egy kétszintes könyvtárat és egy hatalmas camera obscurát is magában foglal.

 

 

A Dél-Kensingtonban található központ a Victoria és Albert Múzeum átfogó Jövő Tervének része. A projekt a látogatói létesítmények és galériák korszerűsítését tűzte ki az eredeti történelmi struktúrák megőrzésével. A Gibson Thornley Architects és a Purcell részvételével a V&A Fotográfiai Központ projektjének utolsó szakasza zárult most le. 

 

 

„A V&A az Egyesült Királyság egyik legszebb és leginnovatívabb múzeumi helyszíne, így a tervezési folyamat a múlt és a jelen közötti beszélgetéssé vált, amely ünnepli az eredeti részleteket, de kortárs designnal egészíti ki őket” – mondta Matt Thornley, a Gibson Thornley társalapítója.

 

 

A Gibson Thornley Architects a Purcellel együttműködve feltárta és helyreállította az eredeti épületet, majd olyan kortárs elemeket vezetett be, amelyek utalnak és kiegészítik a múzeum meglévő szerkezetét.

Az új bejárat közvetlenül egy nagyméretű, multimédiás terembe vezet, amely a Royal Photographic Society könyvtárának otthont adó, kétszintes olvasóterem mellett helyezkedik el. Az olvasóteremben egy magasított sétányt építettek be, amelyet a V&A vasműgyűjteményére utaló, sárgaréz rudakkal kikészített korlátok szegélyeznek. A hét új galériateret a történelmi épülethez illeszkedő parketták és boltívek kötik össze.

 


 

Forrás: Dezeen

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Ilyen lesz az új karthágói múzeum

Ilyen lesz az új karthágói múzeum

Stuttgarti stúdiók nyertek a nemzetközi tervpályázaton

Építészeti terek Andersen meséi alapján

Építészeti terek Andersen meséi alapján

A Kengo Kuma és társai által tervezett H.C. Andersen Múzeum a dán író hagyatékának fizikai megtestesülése.

Pac-Man a raktárban: kísérletek a digitális designtermékek archiválására

Pac-Man a raktárban: kísérletek a digitális designtermékek archiválására

Januári témánk a műemlékvédelem, ennek szellemében vizsgálódunk a design területén, azon belül is a digitális designtermékek megőrzésének bonyolult rendszerében. Hogyan mentsük meg az utókornak a Tetris-t, a Verdana betűtípust vagy a világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazását? Meg kell-e őriznünk ezeket egyáltalán?

Hirdetés