Három jelenlegi híd terhelését is csökkentheti majd a Dél-Budát Dél-Pesttel összekötő új.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) csütörtöki ülésén sok más fontos téma mellett az új déli Duna-híd kérdése is végre eldőlt – írta Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebook-oldalán.

„A Tanács egyetértésre jutott abban, hogy a Galvani híd megépítése jó megoldást kínál Dél-Buda és Dél-Pest összekötésére, és segít a belváros forgalomcsillapításában – írta Vitézy. – Az ülésen Fürjes Balázs államtitkár felkérésére a Budapest Fejlesztési Központ nevében részletesen bemutattam a híd és a kapcsolódó utak terveit, a belvárosi forgalomcsillapítással való összefüggéseket, a villamosfejlesztések hálózati koncepcióját és a Galvani híd mellett szóló érveket. Az elmúlt két hónapban a Fővárossal folytatott párbeszéd eredményeként tehát létrejött a megállapodás a Főváros és a Kormány között arról, hogy a távlatban megépítendő Albertfalvi hídhoz képest a Galvani híd megépítése élvezzen prioritást.”

Az új híd és hozzá tervezett körút a belváros elkerülésével köti majd össze a városba nyugatról és délkeletről befutó sugárirányú főútvonalakat, autópálya-bevezető szakaszokat, ezzel tehermentesíti a már most is túlzsúfolt Rákóczi híd–Könyves Kálmán körút útvonalat. Ezen kívül a számítások szerint jelentős forgalmat vehet majd át a Petőfi és a Erzsébet hídtól is. Ahogy Vitézy írta:

az új híd minimum 37 ezer, de az említett kísérő forgalomcsillapítási intézkedésekkel akár 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros napi autóforgalmát.

Vitézy még hozzátette: „Igen pozitív fejleménynek tartom, hogy ennek fontosságáról mind a Főváros, mind a Kormány oldaláról teljes egyetértés alakult ki”.

A Galvani híd tervezésére kiírt pályázatot a holland UNStudio és az osztrák Buro Happold Engineering konzorciuma nyerte. A 2x3 sávosra tervezett híd villamosközlekedésre is alkalmas lesz. A teljes útszakasz megépítését ugyanakkor vita is kíséri: egy tervezett szakasz a Határ út melletti, mintegy 22 hektáros erdőn vezetne át, ami ellen a Kiserdővédők tiltakoznak, és alternatív útvonalként a szomszédos József Attila-lakótelep megkerülését javasolják. Vitézy erről azt írta: „A Wekerle-telep és a József Attila-lakótelep közötti zöldterületet évtizedek óta a szabályozási tervek közúti tengelyként tartalmazzák, egy új körút helyeként, de

a helyben élők civil szervezete teljesen érthetően háborodott fel, amikor két éve a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a lakók bevonása nélkül, az évtizedek alatt az útnak kiszabályozott közterületeken kifejlődött zöldfelületek használati szokásaira tekintet nélkül szerette volna a felszínen átvezetni a közutat a Határ út mentén.

Amikor két évvel ezelőtt ez a terv a viták középpontjába került, Fürjes Balázs államtitkár utasította a NIF-et a tervezés leállítására. Most azt javasoltuk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa számára, hogy ha már egyetértünk a híd megépítésében, a kapcsolódó utak ügyét is nyissuk újra.”

Ezzel együtt a Galvani hídnak, és a hozzá kapcsolódó utaknak fontos szerepe lehet a városmaghoz közelebbi, észak-csepeli, dél-pesti rozsdaövezetek revitalizálásában, illetve az észak-csepeli, újbudai és Soroksári út menti városfejlesztési potenciál kiaknázásában. A rozsdaövezetek átfogó, civileket is bevonó fejlesztése prioritás Budapest új főépítészénél, Erő Zoltánnál is. A MÉSZ februári beszélgetésén Erő Zoltán a barnamezős területek újjáépítésére Rotterdam és Hamburg esetét hozta fel pozitív példának - márpedig az előbbi ikonikus új műtárgyát, az Erasmus hidat szintén az UNStudio tervezte.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Különdíjas lett a Párisi Udvar a MÉD-en

Különdíjas lett a Párisi Udvar a MÉD-en

Pénteken adták át a Média Építészeti Díját. Az egyik elismerés a Párisi Udvarnak jutott.

Közönségdíjat nyert a CityWalk

Közönségdíjat nyert a CityWalk

A CityWalk fókuszában a városi mobilitás legegyszerűbb formája, a gyaloglás áll.

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton szupermarketet, Kaposváron hipermarketet épít a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Különdíjas lett a Párisi Udvar a MÉD-en

Különdíjas lett a Párisi Udvar a MÉD-en

Pénteken adták át a Média Építészeti Díját. Az egyik elismerés a Párisi Udvarnak jutott.

Közönségdíjat nyert a CityWalk

Közönségdíjat nyert a CityWalk

A CityWalk fókuszában a városi mobilitás legegyszerűbb formája, a gyaloglás áll.

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton szupermarketet, Kaposváron hipermarketet épít a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Különdíjas lett a Párisi Udvar a MÉD-en

Különdíjas lett a Párisi Udvar a MÉD-en

Pénteken adták át a Média Építészeti Díját. Az egyik elismerés a Párisi Udvarnak jutott.

Közönségdíjat nyert a CityWalk

Közönségdíjat nyert a CityWalk

A CityWalk fókuszában a városi mobilitás legegyszerűbb formája, a gyaloglás áll.

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton szupermarketet, Kaposváron hipermarketet épít a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Hirdetés
2025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1