A kiállítás a Természetbarátok Turista Egyesülete (TTE) és a Szentendrei-szigeten kialakított horányi táborhelynek a munkáskultúrában betöltött szerepét vizsgálja a két háború közötti időszakban.

 

A kiállítás a Természetbarátok Turista Egyesülete (TTE) és a Szentendrei-szigeten kialakított horányi táborhelynek a munkáskultúrában betöltött szerepét vizsgálja a két háború közötti időszakban. A kultúra fogalmán a jelentések, a hétköznapi és ünnepi gyakorlatok, valamint az anyagi kultúra vonatkozásainak összességét értjük. Ezek formálják a résztvevők világról alkotott képét, létrehozzák és újratermelik az önazonosság fogalmát.



Tehát a munkáskultúra középpontjában a munkások önmeghatározása, önművelése és önszerveződése, közkeletű szóval identitásának kidolgozása és ápolása állt. A cà ­mként választott „zrí” kifejezés egy olyan közösségi gyakorlatot fed, melynek kapcsán a munkáskultúrán belül jelentkező identitásváltozatok és a hozzájuk kapcsolódó eltérő elképzelések fogalmazódtak meg és kerültek egymással vitába. A kiállítással kísérletet teszünk a baloldaliság újraértelmezésére, a baloldali csoportok sokszínűségének bemutatására, valamint a köztük zajló konfliktusok és egyezkedések kultúraformáló szerepének vizsgálatára.

Megnyitó időpontja: 2016. március 4. (péntek), 18.00
Helyszín: Kassák Múzeum

A kiállítást megnyitja: Tamás Gáspár Miklós
Köszöntőt mond: Szekeres Gábor, a Meteor TTE elnöke

Kurátor: Csatlós Judit
Kurátor asszisztensek: Juhász Anna, Mózs Barbara, Őze Eszter
Tudományos konzulens: K. Horváth Zsolt 
Dizájn: Rudas Klára

Megtekinthető: 2016. március 5. – 2016. június 5.
Nyitvatartás: szerda-vasárnap, 10.00 – 17.00

https://www.facebook.com/events/1662260937371471/

http://www.kassakmuzeum.hu/index.php?p=kiallitas&id=156
Támogató: NKA




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egzisztencia, mint észlelés és létrehozás

Egzisztencia, mint észlelés és létrehozás

A 25 éves pécsi Művészeti Kar kiállítása a FUGA-ban.

Hogy csökkentsük a szolasztalgiát?

Hogy csökkentsük a szolasztalgiát?

Hogy mit? Olvassa el a cikket, és tudni fogja...

Gyanútlan járókelőkből gondosan felépített fotós életmű

Gyanútlan járókelőkből gondosan felépített fotós életmű

Hans Eijkelboom művei a Madách téren kerülnek vissza először abba a kontextusba, ahonnan származnak.

Egzisztencia, mint észlelés és létrehozás

Egzisztencia, mint észlelés és létrehozás

A 25 éves pécsi Művészeti Kar kiállítása a FUGA-ban.

Hogy csökkentsük a szolasztalgiát?

Hogy csökkentsük a szolasztalgiát?

Hogy mit? Olvassa el a cikket, és tudni fogja...

Gyanútlan járókelőkből gondosan felépített fotós életmű

Gyanútlan járókelőkből gondosan felépített fotós életmű

Hans Eijkelboom művei a Madách téren kerülnek vissza először abba a kontextusba, ahonnan származnak.

Egzisztencia, mint észlelés és létrehozás

Egzisztencia, mint észlelés és létrehozás

A 25 éves pécsi Művészeti Kar kiállítása a FUGA-ban.

Hogy csökkentsük a szolasztalgiát?

Hogy csökkentsük a szolasztalgiát?

Hogy mit? Olvassa el a cikket, és tudni fogja...

Gyanútlan járókelőkből gondosan felépített fotós életmű

Gyanútlan járókelőkből gondosan felépített fotós életmű

Hans Eijkelboom művei a Madách téren kerülnek vissza először abba a kontextusba, ahonnan származnak.

Hirdetés
2025/42025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1