A Market Csoport 2022-ben, a hazai építőipari cégek közül elsőként publikált a nemzetközi sztenderdeknek megfelelő fenntarthatósági jelentést. Az azóta eltelt időszakban a vállalat stratégiai szinten építette be működésébe az ESG (Környezeti, Társadalmi és Vállalatirányítási) szempontokat, amelynek eredményei a 2024-es adatokban is egyértelműen megmutatkoznak.
„Büszkék vagyunk rá, hogy a Market nemcsak az építkezések volumenében, hanem a fenntarthatóság iránti elkötelezettségben is piacvezető tud lenni. A 2024-es eredményeink bizonyítják, hogy a zöld működés és a gazdasági siker kéz a kézben járnak. Az ESG számunkra egy olyan stratégiai irány, amely hosszú távon garantálja a Market Csoport versenyképességét és értékteremtő képességét. Köszönettel tartozom a teljes csapatnak, hogy elkötelezett munkájukkal nap mint nap hozzájárulnak közös céljaink eléréséhez” – mondta Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. alapító-vezérigazgatója.
Kiemelkedő eredmények a 2019-es bázisévhez képest
A Market Csoport számos kulcsterületen a következetes fejlődés jeleit mutatja a 2019-es bázisévhez viszonyítva. Az alábbi 2024-es eredmények a fenntarthatósági stratégia sikerességét igazolják:
- Üvegházhatású gázok (ÜHG): A bevételarányos ÜHG-intenzitás 38%-kal csökkent a bázisévhez képest (ez a mutató 2023 végén 37,5%-os csökkenésnél tartott).
- Hulladékgazdálkodás: A termelt hulladék mennyisége 57%-kal lett kevesebb, mint 2019-ben (2023-ban ez az érték 39% volt).
- Vízfelhasználás: A kommunális vízfelhasználás 85%-kal esett vissza a bázisévhez mérten (míg 2023-ban 70%-os csökkenést regisztráltak).
- Energiahatékonyság: A villamosenergia-felhasználás 24%-kal mérséklődött a 2019-es szinthez képest (a 2023-as csökkenés mértéke 3,7% volt).
Innováció a zöldebb jövőért
A fenntarthatósági célok elérését a Market Csoport folyamatos technológiai fejlesztésekkel is támogatja. 2024-ben sikeresen tesztelték az első 100%-ban elektromos betonmixert, amely a jövőben károsanyag-kibocsátás nélkül vehet részt az építkezéseken. A cég flottája 23 új elektromos járművel bővült, így a személyi autókat számláló járműpark már 30%-ban hibrid vagy tisztán elektromos meghajtású, amellyel évente mintegy 95 tonna szén-dioxid kibocsátás takarítható meg.

Szemléletformálás és díjnyertes projektek
A vállalat a fenntarthatósági tudás megosztására is hangsúlyt fektet. A belső szemléletformáló programok mellett a vállalat projektjei is a zöld szemlélet gyakorlati megvalósulásának kiváló példái:
- Corvinus Gellért Campus: A LEED Gold minősítésű egyetemi épületet egy rangos németországi környezetvédelmi konferencián, a Deutsche Umwelthilfe „Fenntartható épület-felújítás” témájú találkozóján mutatták be nemzetközi mintaprojektként, kiemelve a megújuló energiaforrásokra és a biodiverzitásra fókuszáló megoldásait.
- BEM Center: A vegyes funkciós irodaház a Real Estate Awards díjátadóján elnyerte Az Év Kereskedelmi Fejlesztése díjat, amely elismerte az energiahatékony és modern munkakörnyezetet teremtő, fenntartható építészeti koncepciót.
- BudaPart DOWNTOWN: Az irodaház magas bérbeadottsági mutatói igazolják a piac növekvő keresletét a minősített, fenntartható épületek iránt.
Elismerés a zöld fordulatért
A Market Csoport elkötelezettségét a független szakmai szervezetek is elismerik. A HVG és a Planet Fanatics' Network által összeállított ESG TOP 40-es listán a vállalat a környezeti dimenzióban a harmadik helyezést érte el a hazai cégek között. Ez az elismerés megerősíti, hogy a Market Csoport következetes munkával valódi zöld fordulatot valósít meg a magyar építőiparban, és a jövőben is az innovatív és fenntartható megoldások úttörője kíván lenni.
Forrás: Sajtóinformáció
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.





