A bécsi tömegközlekedési vállalat már ki is helyezte az első kaptárakat az U1-es metró leopoldaui végállomásánál.

2022-ig kétmillió méhnek akar otthont teremteni létesítményei területén a bécsi tömegközlekedési vállalat, a Wiener Linien. Ahol csak lehet, virágos rétekké változtatják a használaton kívüli zöldterületeket. Villamossínek mellett, metrómegállók közelében is helyeznek ki kaptárakat.

2022-ig kétmillió méhet telepít a villamossínek, metrómegállók közelében lévő zöldterületekre a bécsi tömegközlekedési vállalat © Wiener Linien2022-ig kétmillió méhet telepít a villamossínek, metrómegállók közelében lévő zöldterületekre a bécsi tömegközlekedési vállalat © Wiener Linien

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs. Az osztrák főváros tömegközlekedési vállalata ugyanis addigra kétmillió mézelő méhet szeretne telepíteni a tömegközlekedési infrastruktúra mellett található, kihasználatlan zöldterületekre. Ehhez igazi méhparadicsommá változtatják például a villamossínek mellett található füves sávokat. 

A Méhek világnapja alkalmából már ki is helyezték az első kaptárakat az U1-es metró leopoldaui végállomásánál található virágos rétre.

Itt egyáltalán nem használnak növényvédő szereket és egyéb vegyszereket, így a méhek igazi bio-mézet termelhetnek. Ráadásul a közelben lévő kiskertek tulajdonosai is jól járnak: növényeiket több méh látogatja, így jobb termésre számíthatnak. 

A Wiener Linien és a Bécsi Agrártudományi Egyetem (BOKU) már régebb óta vizsgálja, miként lehet megőrizni és tovább növelni a sínek melletti zöldterületek növényvilágának sokszínűségét, hogy a vadméhek, pillangók és szöcskék is jól érezzék itt magukat. 

Ezen kívül a Wiener Linien számos további projektet is indított, hogy „Greener Linien” lehessen. A metró és a villamosok mellett egyre több elektromos autóbusz közlekedik az osztrák főváros útjain, amelyeket kizárólag megújuló energiaforrásból származó áram hajt. Ahova lehet, napelemeket telepítenek, valamint a járműpark és az infrastruktúra kezelése során kiemelt szempontként kezelik az erőforrások hatékony, fenntartható felhasználását. Az utóbbi években nagy figyelmet fordítanak a városi hőszigetek semlegesítésére is: növényekkel ültetik be a buszmegállók tetejét, kizöldítik a metrómegállók előtti területeket, zöldhomlokzatot és zöldtetőt telepítenek az üzemi épületekre. A tömegközlekedési infrastruktúra területén található zöldterületek fajgazdagságának megőrzése szerves része ennek a zöldstratégiának.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Bécs 2040-re klímasemleges lehet

Bécs 2040-re klímasemleges lehet

Napelemeket telepítenek a bécsi metróállomások tetejére. Az így termelt zöldárammal működtetik majd a világítást, a mozgólépcsőket és a lifteteket.

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs

A bécsi tömegközlekedési vállalat már ki is helyezte az első kaptárakat az U1-es metró leopoldaui végállomásánál.

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

A Wiener Linien ezen kívül egy kísérleti projekt keretében egyes megállókban többféle közösségi járműmegosztót is kihelyez.

Bécs 2040-re klímasemleges lehet

Bécs 2040-re klímasemleges lehet

Napelemeket telepítenek a bécsi metróállomások tetejére. Az így termelt zöldárammal működtetik majd a világítást, a mozgólépcsőket és a lifteteket.

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs

A bécsi tömegközlekedési vállalat már ki is helyezte az első kaptárakat az U1-es metró leopoldaui végállomásánál.

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

A Wiener Linien ezen kívül egy kísérleti projekt keretében egyes megállókban többféle közösségi járműmegosztót is kihelyez.

Bécs 2040-re klímasemleges lehet

Bécs 2040-re klímasemleges lehet

Napelemeket telepítenek a bécsi metróállomások tetejére. Az így termelt zöldárammal működtetik majd a világítást, a mozgólépcsőket és a lifteteket.

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs

A bécsi tömegközlekedési vállalat már ki is helyezte az első kaptárakat az U1-es metró leopoldaui végállomásánál.

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

A Wiener Linien ezen kívül egy kísérleti projekt keretében egyes megállókban többféle közösségi járműmegosztót is kihelyez.

Hirdetés
2025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1