Így segítette a vállalkozásokat az évek során az esemény.

Noha az idei Design Hét Budapest csak október 5-19. között kerül megrendezésre, érdemes felidézni, milyen nagy számú hazai kis- és középvállalkozás megerősödéséhez járult hozzá a fesztivál. A korábbi Design Hét Budapest rendezvényeken ugyanis számos olyan vállalkozás bukkant fel, mely azóta nagy hazai és nemzetközi sikert aratott – ami azt bizonyítja, hogy a Design Hét Budapest nem elsősorban kulturális rendezvény, hanem a vállalkozásfejlesztés fontos platformja, mely kézzelfogható üzleti előnyöket kínálva járul hozzá a magyar kreatívipar fejlődéséhez.



Idén ünnepli fennállásának 15. Évfordulóját a Design Hét Budapest fesztivál. Az idén 15 napos rendezvénysorozat a fővároson kívül több vidéki helyszínen is várja a design iránt érdeklődőket, programjai száma pedig több, mint 150 lesz 2018-ban. A hazai designszcéna legfontosabb programjának számító esemény kerek évfordulója alkalmából felkerestünk néhány olyan designert és designvállalkozást, akik az elmúlt években sikerrel vettek részt a Design Hét Budapest rendezvénysorozaton. A magas minőségű bútorok és lakáskiegészítők tervezésével és gyártásával foglalkozó YOZA tulajdonosa, Józsa István formatervező szerint például „…a Design Héten történő részvételnek elsősorban a márkaépítésben, az ismertség növelésében volt pozitív hozadéka, de a rendezvényt követően konkrét megrendeléseket is kaptunk .” Józsa István kiemelte, hogy márkája építésében fontos lépés volt az idei OTTHONDesign kiállítás, ahol a Design Hét Budapest szervezésében megvalósult Pure Design blokk keretein belül a széles vásárlóközönség előtt is bemutatkozhatott. Mint elmondta, „nagyon jó, hogy egyre több nem szakmabeli, laikus érdeklődő is meglátogatja a Design Hét programjait, hiszen a későbbiekben belőlük lesznek a vásárlók.” 

„A tavaszi OTTHONDesign rendezvényen debütált Pure Design blokk csak az egyik kezdeményezésünk azok közül, melyek a hazai design kis- és középvállalkozások fejlesztésére hivatottak, a Design Hét Budapest fesztivál időpontjától függetlenül” – emelte ki Osvárt Judit, a Design Hét Budapest kurátora. „A programot ősszel, a Design Hét Budapest időtartama alatt is megszervezzük annak érdekében, hogy még szélesebb közönség előtt mutatkozhassanak be a magyar tervezők.” Az OTTHONDesign és a Design Hét Budapest együttműködéséből született Pure Design blokkban ugyanis egy nagy forgalmú lakberendezési, belsőépítészeti vásáron: az OTTHONDesign Ősz-ön mutatkozhatnak be a vállalkozások, a Hungexpo vásárközpontban. 

Az egyik legizgalmasabb hazai startup, az okostérkövek fejlesztésében élenjáró Platio alapítója, Ilyés Miklós tájépítész is nagy előrelépésnek élte meg a Design Hét Budapesten való részvételt. Mint elmondta, a rendezvény lehetőséget adott nekik arra, hogy kapcsolati hálójukat teljesen más irányból érkező emberekkel bővítsék: „számos építőipari szereplővel könnyítette meg az egymásra találást számunkra a Design Hét Budapest, ez pedig hosszú távon különösen gyümölcsözőnek bizonyult” – tette hozzá. 



A iamart újgenerációs mozaiklap és terrazzo manufaktúra a Csepel Művek területén, egy egykori repülőgépmotorokat gyártó üzemben nyílt meg 2017 nyarán.  Múlt ősszel már Nyitott Stúdióként mutatkoztak be a Design Hét Budapesten, ami Lengyel Kristóf, a iamart társtulajdonosa szerint óriási élmény volt számukra. „Nyitott Stúdióként a tervezés és gyártás teljes folyamatát bemutathattuk az érdeklődőknek, a látogatók pedig akár ki is próbálhatták a cementlapkészítés egyes fázisait. Az eseményen számos belsőépítész, építész, lakberendező, stylist is részt vett, akikkel később sikeres együttműködéseket alakítottunk ki, így számunkra egyértelműen üzletileg is sikeresnek bizonyult a részvétel, már középtávon is. A rendezvény intenzív médiajelenlétének köszönhetően emellett a célcsoportjaink azon tagjaihoz is eljuthattunk, akik nem vettek személyesen részt a programunkon” – emelte ki. 



Egyes, ma már jól ismert márkák a Design Hét Budapesten debütáltak. Ilyen volt a mára sikert sikerre halmozó Hello Wood is, ami az évek során kis műhelyből komplex oktatóprogrammá nőtte ki magát. Táborok és workshopok szervezése mellett a Hello Wood ma már fesztiválokra, rendezvényekre tervez és kivitelez ideiglenes épületeket és szobrokat, szemléletformáló tevékenységük pedig világszerte ismert az építészek között. „Az első nagyobb megjelenésünk a Design Hét Budapest-en volt 2011-ben. Az itt kapott visszajelzések megerősítették a csapatot abban, hogy érdemes, kell folytatni a munkát. Ez hatalmas lendületet adott ahhoz, hogy a Hello Wood sikeres vállalkozássá válhasson” – emeli ki Farkas Andrea, a Hello Wood senior project managere. 



Babits Tamás Kerékgyártó András, Magyar Formatervezési Díjjal jutalmazott tervezővel karöltve hozta létre a PlyDesign vállalkozást 2014-ben. 2017-es bútorkollekciójukkal a nemzetközi szakma is találkozhatott már: idén februárban bemutatkoztak a Stockholm Design Fair-en – itt elsősorban olyan forgalmazókat kerestek, akik segítségével bekerülhetnek a skandináv piacra. Kerékgyártó András szerint a Design Hét Budapest „az itthoni design közélet legfontosabb eseménye, melyen új szakmai kapcsolatok alakulhatnak ki más tervezőkkel, vállalkozásokkal – olyan kapcsolatok, melyek egy részéből a mi esetünkben például több ízben közös munka is született.”

Áron Eszter 2012-ben alapította meg márkáját, az AERON-t. Üzlettársával hittek abban, hogy ha sikerül megvetni a lábukat a külföldi piacokon, később itthon is nagyobb biztonságban építkezhetnek. Stratégiájuk sikeresnek bizonyult, hisz a hazai, de még a kelet-közép-európai divatiparban is ritkán látott, nagymértékű növekedésnek indult a márka az elmúlt években. „2013-ban vettünk részt a Design Héten, és mi nagyon élveztük – úgy éreztem, sokaknak érdekes volt, hogy a kulisszák mögé láthatnak, bekukkanhatnak a műhelybe, az irodába. A Design Hét sokat segített abban, hogy minden korosztályt elérhessünk, a diákok és idősek is egyaránt többet tudhattak meg a márkáról.” - nyilatkozta Áron Eszter, a márka alapító-tervezője.



A Rózsavölgyi Csokoládé márka több alkalommal is részt vett a Design Hét Budapest programsorozatban, 2009 óta pedig az egyik legrangosabb kézműves csokoládékészítővé nőtte ki magát hazánkban. A Rózsavölgyi designtudatos márka, melynek egyik fő erőssége a lenyűgöző csomagolás és a termék designja: az egyszerű, mégis kifinomult, a négyszög alakú táblás csokoládék mintázott csempékre hasonlítanak. Csiszár Katalin, az a Rózsavölgyi Csokoládé eredetileg grafikus végzettségű tulajdonosa mindenkit arra ösztönözne, hogy gasztronómiai vonalon is támaszkodjon a Design Hétre, hiszen a food design is egy speciális területe a designnak. „Bennünket, tervezőket is inspirál a rendezvénysorozat, laikusok számára pedig rengeteg élményt kínál” – tette hozzá. 



A designerek és designstúdiók egyedi bemutatkozásain túl számos szakmai programot szervez a Design Hét Budapest projektstáb is a vállalkozások fejlesztése érdekében. „Idén is lesz a kockázati tőke és a kreatívipar összefonódásaihoz kapcsolódó konferenciánk, számos vállalkozásfejlesztési kerekasztal-beszélgetésünk, előadásunk, workshopunk. Programjaink döntő része ingyenes, így rengeteg tudást, inspirációt, kapcsolatot gyűjthet be az, aki eseményeinken részt vesz – a nemzetközi sztárdesignerek előadásaitól kezdve a termékbemutatókig, a felsőoktatási intézményeket bemutató Hova tovább? rendezvényünkig. A Design Hét Budapest mára egy nagyon komplex, sokszínű rendezvénysorozattá nőtt” – egészíti ki a fentieket Osvárt Judit, a Design Hét Budapest kurátora. „S bár programjaink döntő többsége a laikusok számára is élvezhető kiállítás, workshop vagy bemutató, a legtöbb esemény meghatározó szerepet játszik a résztvevők üzletfejlesztésében is: rendezvényeikre eljönnek a már meglévő és a potenciális üzletfelek, a szakmabeliek, tanárok, hallgatók, szakújságírók, üzletek és barátságok köttetnek, lehetőségek nyílnak meg és együttműködések indulnak el. A Design Hét ma már egyértelműen meghatározó vállalkozásfejlesztési platform a hazai designszcéna szereplői számára – Budapesten és vidéken egyaránt.”

A 15. Design Hét Budapest 2018. október 5–19. között kerül megrendezésre, további információk: designhet.hu

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy betűtípus titkai

Egy betűtípus titkai

Mikor és hogyan kap nevet egy betűtípus? Prell Norbert egyebek mellett ezt is elárulja.

Budapest legnagyobb design vására a Bálnában

Budapest legnagyobb design vására a Bálnában

Több mint száz hazai alkotóval vár a WAMP a Design Héten, október 6-án.

Rendkívüli sokszínűséget kínál az idei Design Hét

Rendkívüli sokszínűséget kínál az idei Design Hét

Több mint 250 program, cél a tervezők és vállalkozások együttműködésének ösztönzése.

Hirdetés