A természetes fény kreatív alkalmazása.

Hogyan lehet egy majdnem 40 méter hosszú, egy irányba néző épületet jól átjárni és bevilágítani? Hogyan kell egy ilyen teret elfoglalni? Milyen kapcsolatot érdemes létrehozni a külvilággal? Ezekre a kérdesekre született meg válaszként a La Architectures és az Atelier Desmichelle Architecture belső utcás párizsi iskola épülete.

 


Az építészeti koncepciót és annak anyagszerűségét a belső utca mélységével folytatott párbeszéd alapján alakították ki. Az előszoba belső utcára nyílik, ami a szabadidőközpontot, a mosdóhelyiséget és az éttermet tagolja, valamint egy sétányt is képez, amely a tantermekhez vezet. A közlekedőt funkcionális belső szerkezeti elemek alkotják: vastag téglafalak jelölik a gyermekterek határait, a közlekedési terek és a gyermekszobák közötti válaszfalak pedig fakeretekből állnak. Ezek gyakran teljesen üvegezettek, miközben teherhordó funkciót is betöltenek.

A projekt funkcionalitása azon az elven alapul, hogy minden egyes építészeti elemnek külön rendeltetése van: keretet teremt, jelez egy adott teret, irányítja a forgalmat vagy tárolásra alkalmas helyet biztosít. 

A projektet konstruktív, alacsony szén-dioxid-kibocsátású megközelítéssel tervezték: az összes anyag természetes és bio. A fából készült falakat előre gyártották egy műhelyben, a terrakotta téglákat pedig az egyik utolsó, hagyományos  francia kemencék egyikében égették.

 

Az építészeti nyelvezetnél mellőzték a dogmatikus megoldásokat, és úgy alakították ki a tereket, hogy a lehető legjobban megfeleljenek a természetes világítás igényeinek. A vastag téglatömegekben ablakszerű nyílásokat alakították ki, ahol egyes helyeken mashrabiya-rendszerek akadályozzák a belátást a privátszféra védelme érdekében. A közlekedők továbbá nagy öblös ablakokból kapják a természetes fényt, amelyek keretbe foglalják a városi tájat. 

A kiszolgáló tereket ugyanolyan minőségben, természetes megvilágítással tervezték meg, mint a kiszolgált tereket. A napfény optimalizálásával csökkentették a fűtés mértékét, valamint egy kettős áramlású szellőztető rendszer is kialakításra került. 

 

 

 

La Architectures | WebInstagram
Atelier Desmichelle Architecture | Web | Facebook | Instagram


 

Forrás: Archdaily 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy francia általános iskola leckéje a természetességről

Egy francia általános iskola leckéje a természetességről

A természetes fény kreatív alkalmazása.

Iskola mint színes tájkép

Iskola mint színes tájkép

Egy igazán inspiráló környezet a tanuláshoz

„Ciklonbiztos” iskolák Bangladesben

„Ciklonbiztos” iskolák Bangladesben

A Bridge Schools épületei a természeti katasztrófák által sújtott területeken is hozzáférhető oktatást biztosítanak

Hirdetés