Mi a közös az autó- és a divatiparban? A Hyundai Re:Style projektje talált ilyen pontokat.

A Hyundai a Re: Style 2020-szal ismét tett egy alapos kirándulást a fenntartható tervezés és életstílus világába. Egy komplex kreatív kezdeményezésről van szó, amelynek keretében az autógyártás során keletkezett selejtet újrahasznosítva élvonalbeli designerek piacképes divatcikkeket készítenek – írta a Hyundai News.

A koreai autógyártó a tavalyi sikerén felbuzdulva ismételte meg a Re:Style projektet, ezúttal hat neves tervezővel – Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn és Rosie Assoulin – együttműködve. Mindannyian csatlakoztak a Hyundai célkitűzéséhez, amely az iparágakon átívelő együttműködésekkel ösztönzi a fenntartható tervezést, és az arra fordított innovációt.

A hat tervező

A fenntarthatósági szemlélet jegyében – no meg a járványhelyzet miatt – a kollekciót online, a közösségi oldalain mutatta be a Hyundai, a Selfridges, illetve a programban részt vevő tervezők. A termékek közt találunk többek közt ékszereket, munkaruhákat, munkamellényeket, táskákat és különféle ruházati cikkeket, és már meg is lehet őket vásárolni a londoni központú divatcégnél off- és online is. A projekt a Selfridges fenntarthatósági kampányához, a Project Earth-höz is kapcsolódik.

A bevételekből a Brit Divattanács Pozitív Divat Intézetének is jut, amely egy tervezetet állít össze az iparág számára egy platformra terelni a különböző területek szakértőit, hogy összehangolják az egyébként zavarba ejtően szerteágazó ismereteiket, és végre magasabb sebességbe kapcsoljanak. Ehhez kutatások, szakértő vélemények, iparági elemzések, illetve az egyes cégek és szervezetek szakismerete szükséges.

A Re:style 2020 kollekciók: (b-j) Munkaruha - E.L.V. DENIM / Fűző - Richard Quinn / Mellény - Public School / Táskák - Rosie Assoulin / Nyaklánc & Karperec - Alighieri / Munkamellény - pushBUTTON

A Re:Style abból a felismerésből született, hogy bár az autógyártásban használt anyagok nagy részét – így a vasat és a színesfémeket – jelenleg is újrahasznosítják, mégis vannak még anyagok, mint például a bőr, az üveg és a légzsákok, amelyek hulladéklerakókba kerülnek. Ezeket gyűjtötte össze, és küldte el a divattervezőknek a Hyundai, illetve a gyártásban részt vevő különböző partnerei.

Ugyanakkor a Re:Style csak egy része a gyártó Progress for Humanity víziójának, melynek keretében a vállalat innovatív, iparágakon átívelő lehetőségeket keres a körforgásos gazdaság megvalósítására, és globális jógyakorlatokat gyűjt.

A vállalat értelemszerűen a „zöld hajtásláncú” járműveivel is vezető szerepre tör; nemcsak elektromos és hibrid hajtásláncokat kínál, de második generációs üzemanyagcellás autóval is büszkélkedhet: a NEXO hatótávja a koreai hitelesítési szabvány alapján 609 kilométer, de ennél fontosabb, hogy egyedül tiszta vizet bocsát ki, miközben tisztítja a levegőt használat során: megszűri az ultrafinom részecskék 99,9 százalékát. Az elektromobilitás fontosságának hangsúlyozására a márka önálló brandként leválasztotta az IONIQ-et, és jövőre már ezzel a névvel kínál majd új modellcsaládot.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

91 évesen meghalt Luigi Colani

91 évesen meghalt Luigi Colani

A német designer számos klasszikus autót tervezett.  

Az elektromossá alakított veterán autó az év nagy húzása

Az elektromossá alakított veterán autó az év nagy húzása

Elektromos hajtással tesz jövőbiztossá veterán autókat a Garage Italia kreatív ügynökség. A milánói cég nemcsak visszahozza a klasszikus autók szellemiségét, de fenntarthatóvá és még szórakoztatóvá is varázsolja őket.
Elektromos hulladékból készítettek menő órát

Elektromos hulladékból készítettek menő órát

2021-ben kezdik a forgalmazását.

Hirdetés