Hirdetés

A Római Magyar Akadémián rendezett kiállítás február 28-ig látogatható. 

Hirdetés

Az After Bauhaus kiállítás a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, a 2019-es tavaszi félév Bauhaus-kötődésű kurzusai folyamán megvalósult hallgatói munkákat mutatja be. A százéves Bauhaus ma is érvényes gondolatait idézik fel és viszik tovább a Divat- és textiltervező Tanszék, a Formatervező Tanszék, a Média design Tanszék és a Tervezőgrafika Tanszék hallgatóinak kiállított alkotásai.

Az idén 140 éves Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) 2006 óta viseli a Bauhaus egyik legismertebb alkotójának, Moholy-Nagy Lászlónak a nevét. Az egyetem víziója és szellemisége a 20. század legjelentősebb művészeti megújulását elérő Bauhaus-iskola magatartásformáját követi, így természetes volt, hogy megemlékezik a mozgalom százéves évfordulójáról.

A Divat- és textiltervező Tanszék kurzusának célja a Bauhaus egy alkotójának kiválasztása, majd az adott alkotó munkásságából való inspirálódás volt. A kiállított munkákon modern átiratban elevenednek meg Xanti Schawinsky cirkuszi inspirációból készített színpadi látványtervei, Oskar Schlemmer ritmikus testformaelemzései során létrehozott elvek és típusok különböző sportágakba átfordított verziói vagy Bortnyik Sándor „Zöld szamár” című festménye.

A Formatervező Tanszék feladatának középpontjában az idővel való játék, azon belül is egy kreatív időmérő megtervezése állt. Mit és hogyan oktatnának ma a Bauhausban, ha nem szűnt volna meg és folyamatos működésben lenne a mai napig? Milyen szemlélettel, milyen technológiával alkotnának eszközöket, tárgyakat? A bemutatásra kerülő működő időmérők inspirációja és az időmérés mértékegysége és eszköze a Bauhausra jellemző találékonyság, anyaghasználat és kreativitás sokszínűségét tükrözi.

A Média design Tanszék hallgatóinak interaktív árnyjátéka a „Conformism”nevet viseli és az „Extended Sensorium” című speciális kurzus keretében valósult meg Chris Salter kortárs performance-művész vezetésével. A kurzus az érzékek konceptuális és gyakorlati felfedezésére irányult szenzortechnológiai digitális eszközökkel, a megalkotott installáció hátterében egy lüktető ritmus játszódik, mely minél inkább mozgásra készteti a nézőt, annál nagyobb jutalomban részesíti azt, saját és mások árnyékának közös mozgása, tánca formájában.

A Tervezőgrafika Tanszék Bauhaus kurzusa a kortárs értelmezésekre fókuszált, mely nyomán tűzfalak, illusztratív plakátsorozatok, ikonikus lakberendezési tárgyak grafikai parafrázisai, Bauhaus könyvsorozatok, könyvtárgyak, logók, bélyegek és képeslapok születtek. A kiállított munkákban a Bauhaus öröksége az aktuális trendekkel keveredve izgalmas vizuális lenyomatként van jelen, ahol a hagyományos médiumok és technikák alkalmazása (plakát, könyv, arculattervezés) és az új digitális technológiák (webdesign, hangdesign) is megfigyelhetőek.

A Nemzeti Kulturális Alap támogatásával, valamint a Római Magyar Akadémiával közösen szervezett tárlat 2020. február 28-ig tekinthető meg a római Falconieri Palotában (Via Giulia 1.).




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Építőipari Nívódíjat kapott a Telekom Székház

Építőipari Nívódíjat kapott a Telekom Székház

A MOME campusfejlesztése pedig elismerő oklevelet kapott az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségétől.

Új utak az autonóm autózás világában

Új utak az autonóm autózás világában

A Mercedes designere, a MOME-ról indult Filczer Balázs beszél a kezdetekről és a mostani munkájáról.

A Guggenheim Gyűjtemény igazgatója kapta a Moholy-Nagy-díjat

A Guggenheim Gyűjtemény igazgatója kapta a Moholy-Nagy-díjat

Karole P.B. Vail Moholy-Nagy László alkotói-oktatói szellemiségével összhangban ért el kimagasló teljesítményt.

Hirdetés