Hirdetés

A Mizo Art Coffee termékek díjnyertes dobozgrafikáit tervező Dió Stúdió elárulta a siker titkát.

Öt hazai terv is szerepelt az idei Red Dot díjazottak listáján, köztük a népszerű, hazai tejipari márka, a Mizo kávéitalainak egyedülálló csomagolása. A Mizo Art Coffee termékek díjnyertes dobozgrafikáit a Dió Stúdió tervezte, melyekhez a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria által válogatott festmények képeit használták fel.

A Red Dot Design Award a designer szakma egyik legtekintélyesebb elismerése, melyre minden évben több ezer pályázat érkezik. A Mizo Coffee Selection festményekbe burkolt kávésdobozainak terve a csomagolás kategóriában (Package Design) nyerte el a rangos díjat.

Schönberger Armand: Kávéházi jelenet

A rendkívüli magyar siker mögött igazi csapatmunka húzódik meg. A Mizo, valamint a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria a Dió Stúdió szervezésében talált különleges módot arra, hogy eljuttassa az emberekhez a művészet élményét a kávézáson keresztül. Ehhez közvetítőként a Mizo Coffee Selection termékcsalád limitált szériás Art Coffee kollekciója szolgált, mely 2020 őszén került a boltokba, ráadásként lehetőséget adva így a fogyasztóknak arra, hogy a koronavírus-járvány miatt bezárt múzeumok falain kívül is találkozhassanak a művészettel.

A tíz különböző Mizo kávéspecialitás papírdobozaira egy-egy jól ismert vagy épp kevésbé ismert festmény képe került egy-egy rövid leírással, amely bemutatta a műdarabot és azt, hogy melyik múzeumban tekinthető meg az eredetiben. A kávézás és a művészet egyedi párosításának látványvilágát a Dió Stúdió – mely ezzel már a második Red Dot díját nyerte el – alkotói jelenítették meg rendhagyó kivitelezésű csomagolásterveiken.

A 30 festményt – többek között Szinyei, Csontváry, Munkácsy és Gauguin festményeit – bemutató sorozat azonban nemcsak a designer szakmában, hanem a fogyasztók körében is nagy sikert aratott. A pozitív vásárlói visszajelzések és a Red Dot díj tükrében mondhatjuk, hogy a projekt elérte célját, és sikerrel népszerűsítette a festészet művészetét itthon – mindezt nem is egy akármilyen, a pandémia uralta időszakban.

A nyertes munkák bekerülnek a 2021/2022-es Nemzetközi Kommunikációs Design Évkönyvbe is. A Dió Stúdió korábbi díjnyertes munkája hasonló ihletésű volt: akkor az Iparművészeti Múzeum borait öltöztették fel híres magyar festők műveibe, amiért 2014-ben kaptak Red Dot díjat.

A nagyobb képekért kattints a galériára!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A bútor neve: kíváncsiság

A bútor neve: kíváncsiság

Interaktív könyvespolc Japánból.

Kiss moi, Amore!

Kiss moi, Amore!

Kiss Tibi legújabb saját márkája, az Amore.Kiss.Tibi középpontjában ízig-vérig a szerelem áll. És bár a testi-lelki szenvedély – ha csak a gesztusok szintjén is – a világ bármely nyelvén érthető, olaszul a legkifejezőbb. Csak ki kell mondani: Amore!

Természetes monokróm a GIM-ben

Természetes monokróm a GIM-ben

A kiállítás négy fiatal vizuális művész alkotásait mutatja be.

Hirdetés