Nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte a legmenőbb cégek logóit Bauhaus-stílusban, így tisztelegve a nagyhatású intézmény előtt annak századik évfordulója alkalmából.

Milyen lenne az Apple, a Starbuck’s, a Burger King vagy az Adidas logója, ha közel száz éve, a Bauhaus-iskola születése utáni időkben tervezik? Többé nem kell ezen ábrándozni: nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte őket.

A 99designs csapata hűen a Bauhaus elveihez elutasította a felesleges díszítést egy sokkal visszafogottabb tervezés kedvéért, ahol a formák a funkcióból következnek.

A most újraálmodott logók a Bauhaus-iskola színelméletről, kísérleti képalkotásról, tipográfiáról a különböző szaktudások tiszteletéről való felfogása alapján születtek meg.

A Bauhaus-iskolát 1919-ben, Weimarban alapította Walter Gropius, majd 1925-ben Dessauba, 1932-ben Berlinbe költözött az intézmény, az utóbbi helyszínen azonban csak egy évet bírt ki a megszűnéséig a náci Németországban. Fennállásának rövidsége ellenére a Bauhaus a 20. század legbefolyásosabb művészeti irányzatává vált.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Közös a lakóhelyünk, közös a felelősségünk

Közös a lakóhelyünk, közös a felelősségünk

A Mood for Wood nemzetközi design workshop témája a természet és a város interakciója, ennek szellemiségében a résztvevők Poznań utcáira terveznek utcabútorokat.

Újlipótváros égkék spiráljai

Újlipótváros égkék spiráljai

A BUDAPEST100 alkalmából megnyílik a Dunapark-ház

Így épül a világ legmagasabb faháza

Így épül a világ legmagasabb faháza

A több mint 85 méter magas épületben szálloda, lakások és irodák lesznek.

Hirdetés