Nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte a legmenőbb cégek logóit Bauhaus-stílusban, így tisztelegve a nagyhatású intézmény előtt annak századik évfordulója alkalmából.

Hirdetés

Milyen lenne az Apple, a Starbuck’s, a Burger King vagy az Adidas logója, ha közel száz éve, a Bauhaus-iskola születése utáni időkben tervezik? Többé nem kell ezen ábrándozni: nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte őket.

A 99designs csapata hűen a Bauhaus elveihez elutasította a felesleges díszítést egy sokkal visszafogottabb tervezés kedvéért, ahol a formák a funkcióból következnek.

A most újraálmodott logók a Bauhaus-iskola színelméletről, kísérleti képalkotásról, tipográfiáról a különböző szaktudások tiszteletéről való felfogása alapján születtek meg.

A Bauhaus-iskolát 1919-ben, Weimarban alapította Walter Gropius, majd 1925-ben Dessauba, 1932-ben Berlinbe költözött az intézmény, az utóbbi helyszínen azonban csak egy évet bírt ki a megszűnéséig a náci Németországban. Fennállásának rövidsége ellenére a Bauhaus a 20. század legbefolyásosabb művészeti irányzatává vált.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Hulladék helyett modern gobelin

Hulladék helyett modern gobelin

Erik Jensen eldobott billentyűzeteket gyűjt össze, kihalássza belőlük, amit már újrahasznosítani sem szoktak, megtisztítja, és képeket készít belőlük.

Zseniális kis házé lett a legrangosabb svéd építészeti díj

Zseniális kis házé lett a legrangosabb svéd építészeti díj

Egy bájos, kis léptékű családi ház nyerte el Svédország legrégebbi, legnagyobb presztízsű építészeti díját, noha olyan nagy név is a jelöltek közt szerepelt, mint a Bjarke Ingels Group.

Közös a lakóhelyünk, közös a felelősségünk

Közös a lakóhelyünk, közös a felelősségünk

A Mood for Wood nemzetközi design workshop témája a természet és a város interakciója, ennek szellemiségében a résztvevők Poznań utcáira terveznek utcabútorokat.

Hirdetés