Hirdetés

Nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte a legmenőbb cégek logóit Bauhaus-stílusban, így tisztelegve a nagyhatású intézmény előtt annak századik évfordulója alkalmából.

Milyen lenne az Apple, a Starbuck’s, a Burger King vagy az Adidas logója, ha közel száz éve, a Bauhaus-iskola születése utáni időkben tervezik? Többé nem kell ezen ábrándozni: nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte őket.

A 99designs csapata hűen a Bauhaus elveihez elutasította a felesleges díszítést egy sokkal visszafogottabb tervezés kedvéért, ahol a formák a funkcióból következnek.

A most újraálmodott logók a Bauhaus-iskola színelméletről, kísérleti képalkotásról, tipográfiáról a különböző szaktudások tiszteletéről való felfogása alapján születtek meg.

A Bauhaus-iskolát 1919-ben, Weimarban alapította Walter Gropius, majd 1925-ben Dessauba, 1932-ben Berlinbe költözött az intézmény, az utóbbi helyszínen azonban csak egy évet bírt ki a megszűnéséig a náci Németországban. Fennállásának rövidsége ellenére a Bauhaus a 20. század legbefolyásosabb művészeti irányzatává vált.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Fotóművészeti reflexiók a Bauhaus magyar szereplőire

Fotóművészeti reflexiók a Bauhaus magyar szereplőire

Rómába érkezett a nagysikerű magyar Bauhaus fotókiállítás.

Bauhaus stílusban tervez kutyaházat egy magyar vállalkozás

Bauhaus stílusban tervez kutyaházat egy magyar vállalkozás

De skandináv és modern kivitelben is elérhető, nyitható tetővel és wifivel működtethető fűtéssel.

Újragyártották Walter Gropius lámpáját

Újragyártották Walter Gropius lámpáját

A Midgard cég a Bauhaus centenáriuma alkalmából elékszítette a TYP113-at.

Hirdetés