Fürjes Balázs a parkolásról, a kritikákról, a kivitelezési költségről és a névválasztásról nyilatkozott.

Parkolás, kritikák, kivitelezési költség, névválasztás – többek között ezekről a kérdésekről beszélt Fürjes Balázs, a Budapesti fejlesztésekért felelős államtitkár a SportTV-ben.

Ma este 19 órakor a Magyarország–Uruguay meccsel nyit a Népstadion helyén épült Puskás Aréna. Az új létesítményről korábban az építész tervező Skardelli György nyilatkozatát is idéztük, továbbá egy látványos drónvideót is közzé tettünk. Ezúttal – szintén a SportTV Mai helyzet című műsorában – Fürjes Balázs beszélt több fontos, a közvéleményt foglalkoztató kérdésről.

Parkolás

Az államtitkár biztos abban, hogy „néhány éven belül Európa Liga- és Bajnokok Ligája-döntő” is lesz az arénában, ám ne szaladjunk ennyire előre, egyelőre többek között a parkolóhelyek száma a közbeszéd tárgya. Fürjes ezzel kapcsolatban elmondta: „Vitézy Dávid szerintem tegnap helyretette ezt az autós kérdést. Pontosan 500 parkolóval van több a Puskás Arénában, mint a Népstadionban volt. Egyébként minden rendezvény esetén ugyanúgy működik a ház, mint a Népstadion, tehát a Stefánia utat, a Dózsa György utat, az Ifjúság utat, a körülhatároló utakat lezárják, tehát nem lehet odajutni gépkocsival.

Mert amikor 65 ezer ember van a városnak egy olyan pontján, ami kitűnően ellátott közösségi közlekedéssel – 4-es metró, 2-es metró, 1-es gyorsvillamos, buszok – tehát ennél jobban megközelíthető városi hely nincs Budapesten.

Ide fognak érni az emberek, kérjük őket, hogy jöjjenek időben, ugye lesz egy megnyitó is, szánják rá az időt, és majd haza is tudnak menni békésen. Biztosan lesz torlódás, biztosan lesznek nehézségek, de ilyen esetben Münchenben vagy Londonban is vannak nehézségek.”

A teljes műsort itt nézheti meg:

Kritikusok

A kritikusoknak köszönetet mondott, mivel „amikor már a legfáradtabbak voltunk, akkor az utolsó dolog, ami a legvégén erőt adott, az mindig az volt, hogy ’nehogy már nekik legyen igazuk’. Mert mindig van ellendrukker, és ez természetes, és ezen nem szabad megsértődni.”

Kivitelezési költségek

Fürjes ezzel a kérdéssel kapcsolatban azt szokta tanácsolni, hogy „amíg nincs kész a kiviteli terv, a legutolsó részletig nem megtervezett egy épület, és nem tartottuk meg a közbeszerzést, addig ne beszéljünk számokról, mert óhatatlanul úgyis mondunk egy olyan számot, ami később nem lesz igaz. Inkább több lesz a vége, mint kevesebb, de persze fordítva is előfordulhat. Ezért az én számból – ha valaki tényleg óvatosan nézi a sajtónyilatkozatotak – csak az a szám hangzott el, ami a vége lett.

A vége az ennek az arénának, hogy székenként 2,1 millió forintba kerül, 65 ezer székre vetítve az egy székre jutó költség ennyi. Ha valaki összehasonlítja a világ különböző pontjain épült arénákat, akkor arra fog jutni, és ez volt a célkitűzésünk, hogy ez egy közepes/átlagos árszínvonalú aréna.”

Névválasztás

„Azért nevezzük Puskás Arénának, mert azt gondoljuk, ez több, mint stadion” – fogalmazott az államtitkár, aki szerint az volt a cél, hogy „legyen sokkal több mindenre alkalmas, lehessen újra Budapesten 70-80 ezres koncerteket szervezni. Ezek elmaradtak az elmúlt 20 évben, a közelben Bécsbe és Prágába kellett mennünk ekkora koncertekért, vagy még messzebb. Van egy 1500-2000 fős konferenciaközpont része, ahol egész évben lehet konferenciákat, fogadásokat, gálavacsorákat, fedett téri előadásokat tartani. A gazdaságos működés feltételei adottak.”




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Skardelli: Nagyon bántó, picit rosszindulatú is, amit az új Puskás-stadionról állítanak

Skardelli: Nagyon bántó, picit rosszindulatú is, amit az új Puskás-stadionról állítanak

Skardelli György Ybl Miklós-díjas építész, az új Puskás Ferenc Stadion vezető tervezője a Sport TV-ben beszélt a létesítményről.

Ezekkel a fejlesztésekkel gazdagodik idén Budapest

Ezekkel a fejlesztésekkel gazdagodik idén Budapest

Budapesti fejlesztések szempontjából idén sem fogunk unatkozni.

A drónok jól alkalmazhatók a parlagfű kiszűrésére is

A drónok jól alkalmazhatók a parlagfű kiszűrésére is

Hamarosan a zalaegerszegi járműipari tesztpályán repülnek a pécsi egyetem drónjai.

Hirdetés