A tájépítészet ennél a projektnél az egyik legfontosabb elem volt.

Az uruguayi Maldonadóban található új Garzón Iskola egy hatalmas, vadregényes tájban helyezkedik el, amely szorosan összefonódik az iskola identitásával. A Rosan Bosch Studio az iskolai közösséggel együttműködve olyan tanulási környezetet hozott létre, ahol a beltéri és kültéri terek közötti határ elmosódik, és a természet nem csupán kiegészítő, hanem maga a tanterem. A tanulás kísérletezésen és kutatáson alapul, a diákok egyénre szabott oktatásban részesülnek.

A Rosan Bosch Studio felelt az építészeten túl a táj- és belsőépítészetért is. A biofilikus tervezés elveire épülő koncepció célja egy természetközpontú campus létrehozása, ahol a tanulás a hagyományos kereteken túlmutat. Az építészeti döntések és anyaghasználat a környezeti adottságokat és a fenntarthatóságot tükrözik: helyi forrásból származó, természetes anyagokat alkalmaznak, a japán Shou Sugi Ban technikával (ilyen módszert használó épületről korábban is írtunk már) készült faépületek tartósságot és karaktert biztosítanak.

A tanulási környezetet hat különböző, tematikus tanulási zóna határozza meg, melyek különböző tanulási stílusokat és igényeket támogatnak. Ezek az övezetek elősegítik az autonómiát, a cselekvőképességet és lehetőséget kínálnak a diákoknak saját tanulási útjuk kialakítására. A pedagógusok és integrációs szakemberek támogatásával a tanulók felfedezésre és kérdezésre ösztönző oktatásban részesülnek.

A természetes környezet és az iskola közötti szoros kapcsolat az egész campus kialakítását meghatározza: a tájépítészet kiemelt szerepet játszik a közösségi terek létrehozásában, erősíti a diákok összetartozásának érzését. A kanyargós ösvények, a tó, az eukaliptusz erdő, valamint az őshonos növényzet és játékos elemek harmonikusan illeszkednek az épített környezethez. Az iskola „faluja” egy olyan hely, ahol a tanulás a parkban kezdődik, és a park maga is iskola, a felfedezés és a képzelet terepe.

A Garzón Iskola egy jövőorientált oktatási modellt képvisel, amely a világ legjobb gyakorlatai alapján kialakított, kompetenciaalapú tantervet alkalmazza. A tanterv a „Gondolkodás, cselekvés, kapcsolat, kommunikáció” jegyében az élethosszig tartó készségekre fókuszál. Az iskola első üteme 2025 márciusában nyílt meg, és példát mutat arra, miként valósítható meg a pedagógia, a természet és az építészet integrációja. A projekt következő üzemének tervezése már folyamatban van.

Építészet: Rosan Bosch Studio
Belsőépítészet: Rosan Bosch Studio
Tájépítészet: Rosan Bosch Studio
Helyi tájépítészeti tanácsadó: Amila Robredo
Generálkivitelezés: Enkel Group
Gépészet: Arboreal
Bútorzat: Meetline

Forrás: Sajtóinformáció




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Iskola mint színes tájkép

Iskola mint színes tájkép

Egy igazán inspiráló környezet a tanuláshoz

„Ciklonbiztos” iskolák Bangladesben

„Ciklonbiztos” iskolák Bangladesben

A Bridge Schools épületei a természeti katasztrófák által sújtott területeken is hozzáférhető oktatást biztosítanak

Paplakból iskola

Paplakból iskola

A Public Atelier és a Fuuze egy barokk parókiát alakított át Csehországban.
 

Hirdetés