A Hochmoselbrückét negyven évig tervezték, az átadásakor nem mindenki volt boldog.

Megnyitották a forgalom előtt a Mosel folyó felett 160 méter magasságban átvezető hidat, a Hochmoselbrückét. A felépítését sok vita övezte, negyven évig tervezték, az új híd azonban megkönnyíti Németország és a Benelux-államok közötti közúti közlekedést.

Fotó: picture-alliance

Az 1,7 kilométeres hosszúságú hídon a hatóságok számításai szerint naponta 25 000 gépjármű fog áthaladni, az ünnepélyes átadón kiemelték, hogy a híd nagy mértékben hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.

A környezetvédők és a helyiek közül azonban nem mindenki ennyire lelkes.

A vitatott projekt építése nyolc évvel ezelőtt kezdődött, de kritikusai azt hozták fel ellenérvként, hogy a híd elcsúfítja a szőlőterületekkel szabdalt, idilli látképet, egyben megváltoztathatja a környék klímáját és szennyezi a talajvizet, ami a szőlőtermesztést is veszélyeztetheti. Voltak, akik a költségek ellen tiltakoztak: a híd építése egy nagyobb építési projekt részét képezte, mely nagyjából 483 millió euróba került, ebből a hídra 175 milliót fordítottak.

A Hochmoselbrücke Németország második legmagasabb hídja, az első a 185 méteres magasságban futó baden-württembergi Kochertalbrücke.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az első hazai mérnök doktor emlékére

Az első hazai mérnök doktor emlékére

95 évvel ezelőtt hunyt el Zielinski Szilárd, a vasbeton építészet hazai hírnöke, többek között a margitszigeti víztorony megálmodója.

Betonhidat nyomtattak Sanghajban

Betonhidat nyomtattak Sanghajban

Két robotkaros 3D nyomtatóval, mindössze 450 óra alatt nyomtattak egy több mint 26 méter hosszú gyalogoshidat Kínában. A számítások szerint a hagyományos építésnél 33 százalékkal került kevesebbe printelni. 

Retró a javából

Retró a javából

Épészeti kerámiacsodák a múlt század hatvanas-hetvenes éveiből.

Hirdetés