Epizódok a Dohány utcai lakásszínház történetéből (1972-1976). 

Hirdetés

A hatvanas-hetvenes évek Budapestjének ellenkulturális közegében működő Dohány utcai lakásszínház sokak számára városi legendákból, fényképekről, írásokból ismert – másodkézből, töredékesen.

A leginkább spontán, alkalomról alkalomra változó előadások fotografikus rögzítése lehet az egyetlen, ami „képet ad” ezekről az eseményekről, helyekről és emberekről, ugyanakkor a kezdeményezés alapjaival áll konfliktusban, amennyiben akaratlanul is színpadszerűvé teszi a képteret.



A Trapéz galéria kiállítása a Budapesten 1972 és 1976 között működő színházi kísérlet történetéből emel ki epizódokat, figyelmét elsősorban a tér, valamint a szabadság és ennek hiánya összefüggéseire irányítva. A diktatúra által kontrol alatt tartott köztér zártságával szemben a személyes tér, a lakás kínálhatott, ha nem is teljesen szabad, de az alkotásra, a színházi formák, így a nézőtér és a színpad viszonyának újragondolására alkalmas köztes teret. Kint és bent feszültsége, a kényszer szülte lehetőség még nem a szabadság, de olykor nagyon hasonlónak mutatkozik ahhoz.

Szeretettel várunk a Trapéz legújabb kiállításának megnyitóján, megnyitó: 2017. november 21, 18 óra

Kiállítás installáció: Katarina Sevic
Megtekinhető: 2018. január 12-ig
kép: A betlehemi gyermekgyilkos, 1974.
Fotó: Donáth Péter

forrás: sajtóközlemény

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Invokáció (a múzsák segítségül hívása)

Invokáció (a múzsák segítségül hívása)

Balatonfüred, Modern Műtár

Az ismeretlen IPARTERV nyomában III.

Az ismeretlen IPARTERV nyomában III.

A MOME hallgatóinak kiállítása a Magyar Építészeti Múzeumban

Balatonoffseason x Weiler Péter | Magyar Tenger Társasüdülő

Balatonoffseason x Weiler Péter | Magyar Tenger Társasüdülő

Így fest a rendszerváltás a magyar tenger partján

Hirdetés