Teljeskörű megújulás két szakaszon: a Futó és a Szigony utca között, illetve a Tömő és a Leonardo da Vinci utca közt.

2022-ben teljeskörűen megújul a Práter utca a Futó utca és a Szigony utca közötti szakaszon, és a Tömő utca a Leonardo da Vinci utca és a Szigony utca közötti szakaszon, a Józsefvárosi Önkormányzat megbízásából és a Rév8 koordinálásával – derült ki a Rév8 Rehabilitációs és Városfejlesztési Társaság közleményéből.

Megújulnak a járdák: szélesebbek lesznek, biztosítva, hogy a kétirányú gyalogos forgalom kényelmesen elférjen. Az akadálymentesség és a közlekedésbiztonság növelése érdekében járdafüleket építenek a parkolósávok elé, a gyalogos forgalom számára járdaszintben átvezetett csomópontok épülnek, és törekszenek arra is, hogy a jövőben minél kevesebb tárgy szűkítse a járda szélességét. A járófelületek mindkét oldalon egységes térburkolatot kapnak.

Az úttest szélességének minimális növelésével lehetővé válik a gépjármű forgalommal ellentétes kerékpározás. A csomópontokba és a forgalomvonzó intézmények elé, mint a szakképző iskola, az egyetem vagy a boltok, kerékpártámaszokat telepítenek. Ezen túlmenően a BKK-val jelenleg is folyik egy egyeztetés, hogy mikromobilitási pontok létesüljenek, ahol lehetősége lesz a közlekedőknek kerékpárok és rollerek bérlésére.

A közlekedésbiztonság fokozása érdekében a csomópontok kiemelt burkolatot kapnak, segítve ezzel a gyalogos forgalmat és biztosítva az egyenrangú kereszteződésekben a jobbkéz szabály betartását az autóvezetők számára. Az áruszállítási igényekre reagálva további koncentrált rakodóhelyek létesülnek, ahol a környéken működő vállalkozások kényelmesen megoldhatják a készleteik feltöltését.

Mint minden beruházás, ez is kompromisszumokkal jár. A jelenlegi parkolási rend megváltozik annak érdekében, hogy biztosítani tudják a járdák kényelmes és akadálymentes használatát, és elegendő helyet biztosítsanak az új közvilágítási oszlopoknak és az ültetendő fáknak. A végleges parkolóhelyeket a Práter utca Nagykörút és Futó utca közötti szakaszának mintájára az úttesten alakítják ki, így számuk minimális mértékben csökken. A felújítás után 15 százalékkal kevesebb parkolóhely, azaz 84 db helyett 71 db áll majd a közlekedők rendelkezésére. A Tömő utcában a 32 db parkolóhely 26 db-ra csökken.

A cél, hogy a felújítás végén egy olyan utca jöjjön létre, ami az ott élők, dolgozók és közlekedők számára emberközpontúbb és rendezettebb környezetet kínál.

A tervezés kezdeti szakaszában interjúk készültek az utcában található oktatási intézményekkel, üzletekkel és szolgáltatókkal, felmérve a napi működésükhöz szükséges igényeket. Az így begyűjtött információk és tapasztalatok alapján született terveket most a lakosság széles körben tudja véleményezni.  

Az online kérdőívet – melynek segítségével észrevételivel, meglátásaival és ötleteivel bárki hozzájárulhat a végleges tervek elkészítéséhez – ezen a linken találja.

A lakossági véleményeket július 30. éjfélig várják, a beérkezett javaslatok feldolgozása után a végleges terveket a Józsefvárosi Önkormányzat online felületein és egy fórum keretében mutatják majd be.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

"Nincs is jobb annál, mint, amikor szabad kezet kapsz"

Interjú a Sütő Interior Architects vezetőpárosával: Sütő Katával és Sütő Lászlóval.

Komplex tervezésben gondolkodunk

Komplex tervezésben gondolkodunk

Interjú Oláh Éva projektvezetővel és Csiszér András design igazgatóval a Ludovika projekt és Budapest kapcsolatáról.

Racionalitás és megépíthetőség

Racionalitás és megépíthetőség

Peschka Alfréd mesélt nekünk az NKE Rendészettudományi Karának új épületéről. 

Hirdetés