Hirdetés

Halasztás és költségoptimalizálás az otthon projekteknél.

A vírushelyzet szinte minden szektorban változásokat idézett elő, kisebb vagy nagyobb mértékben, de átrendeződtek a piacok. A vásárlók magatartása is átalakulóban van, több iparágban felülírva az éves várakozásokat. Értelemszerűen az otthonok állagmegóvását, építését érintő projektek esetében is eltolódtak a hangsúlyok, a tetőfelújítási tervek is módosultak, amelyre a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. által készített kutatás is rávilágít.

A váratlan és hirtelen mutatkozó gazdasági visszaesés hatása az építőiparban is érzékelhető. Akik 2020-ra terveztek építkezést vagy házfelújítást, a megváltozott anyagi helyzet okán újra kellett, hogy tervezzék kiadásaikat. Van, aki lemondott a beruházásról a közeljövőben, van, aki halaszt, van, aki optimalizál és van, aki önmaga kezd bele a munkálatokba.

A Terrán által megkérdezettek 72,9%-a tervez valamilyen jellegű „otthon projektet” még az év fennmaradó részére, ám ezek elsősorban kisebb beruházások (ház körüli barkácsmunkák, kertépítés stb.) A válaszadók 56,7%-a későbbre ütemezte a megvalósítást vagy költségszinten hoz ésszerűbb döntéseket (optimalizál), de ez főként a nagyobb beruházásokat érinti.

Az optimalizálók tartanak attól, hogy a kialakult helyzet negatívan érinti őket anyagilag, ezért meggondoltabban vásárolnak, és a nagyobb beruházásokat hajlamosak elhalasztani, ahogyan az óvatosabb halasztók is, de ők nem mondanak le mindenről. A DIY szegmens 25,8%-ot tesz ki, melynek tagjai egyébként sem bíztak volna meg szakembert a feladatok vagy azok egy részének elvégzésével, ezért kevésbé érzik szükségesnek a költségvetésük áttervezését a kialakult helyzet miatt. A csoport 89,9%-a tervez még valamilyen kisebb-nagyobb beruházást erre az évre.

A válaszadók 40,2%-a – nem meglepő módon – a pénzügyi hátterének romlását tapasztalta az elmúlt időszakban. A vásárlók anyagi érzékenységét tovább növeli a jövőbeli bizonytalanság és az anyagi helyzet negatív megítélése is. Bár az építőanyagok online beszerzése még gyerekcipőben jár, a beton tetőcserépgyártó felmérése szerint már látszik a nyitottság ebben a kérdésben is. A potenciális vevők számára a vásárlói és szakértői vélemények, valamint az anyagszükségletre vonatkozó információk a legfontosabbak, ez adja a tájékozódás alapját, elsősorban a költségeket optimalizálók körében.

„Cégfilozófiánk egyik meghatározó eleme a folyamatos fejlődés, ezért minden helyzetben az előrelépés lehetőségét keressük, az érdeklődők, vásárlók még magasabb szintű kiszolgálásra törekszünk, nincs ez másképp a jelenlegi viszonyok között sem.

A kutatás eredményének fényében ezért Tetőt építek néven életre hívtunk egy olyan információs platformot, amelynek segítségével az építkezést, felújítást tervezők könnyedén megtalálhatják a témában felmerülő összes kérdésre a válaszokat” – mondta Tóth Szabolcs, regionális marketing igazgató.

Felmerül a kérdés, hogy a keresletet hogyan befolyásolta a járvány, milyen termékeket keresnek azok, akik optimalizálják a költségeket, halasztanak, továbbá azok, akik saját maguk kezdtek vagy kezdenek bele a munkálatokba. A vállalat eredményei alapján szignifikáns változás nem mutatható ki. Továbbra is nagy az érdeklődés a napelemes tetőcserép iránt, ami abból is fakad, hogy az a gyártó egyes tetőcserepeivel is kompatibilis, vagyis tetőfelújítást követően is megoldható a felhelyezése, másrészt a gazdaságos, de minőségi megoldások is előtérbe kerültek, így azoknak sem kell lemondania az időtálló, új tetőről, akik faragnának a költségeken.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Már itthon is kapható a szmogevő tető

Már itthon is kapható a szmogevő tető

Íme a BMI Villas újrahasznosított lemeze, a Noxite Eco-Active.

Nem volt máshol hely, így a tetőn alakított ki munkaterületet egy japán építésziroda

Nem volt máshol hely, így a tetőn alakított ki munkaterületet egy japán építésziroda

A sűrűn lakott Japánban minden négyzetcentiméter számít.

A Terrán is csatlakozott a „Vedd a hazait!

A Terrán is csatlakozott a „Vedd a hazait!" kezdeményezéshez

A kampány elemeként a legforgalmasabb fővárosi megállókban maszkkal fedett plakátokon buzdítanak a hazai termékek vásárlására.

Hirdetés