Hirdetés

Az első ütem várhatóan 2023 októberében készül el.

Hirdetés

Intermodális csomópontot alakítanak ki a bicskei vasútállomásból (helyi nevén a nagyállomásból) – írta az Indóház Online. A NIF Zrt. beruházásának célja többek között a közösségi közlekedés színvonalának javítása, valamint a szolgáltatás minőségének növelése a közlekedők igényeinek megfelelően.

A biztonságos közlekedés, ezzel együtt a közösségi igényeknek megfelelő szolgáltatás biztosítása, valamint a közlekedés színvonalának folyamatos növelése mentén zajlik a fejlesztés megvalósítása. A térség utazási szokásainak megőrzése, ezzel együtt a tömegközlekedést használók számának emelése, illetve az átszálló és módváltó csomópontok létrehozása, a korszerű, hatékony hálózati átjárhatóság erősítése mind a projekt céljai között szerepelnek. A munkavégzés 2021. június elején megkezdődött, az első ütem várhatóan 2023 októberében készül el.

A Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása tárgyú beruházás ütemezett megvalósítása során, az első ütemben 2023. októberig az úthálózatot fejlesztik. Az állomásépület körül rendezik a területet, ahol új autóbusz-megállóhelyek, autóbusztároló-helyek, buszforduló létesülnek. Mindezek mellett számos P+R és mozgáskorlátozott parkoló, B+R, K+R parkoló, taxiállomás kerül kialakításra, ezzel megteremtve az akadálymentes kapcsolatot a különböző közlekedési módok között. A vasútállomás déli oldalán szintén megvalósul egy új P+R parkoló, amelynek megközelítését segíti egy új, épülő körforgalmi csomópont. A vasútállomástól nyugatra új összekötő út épül a 8101 jelű Tatai út és a 8126 jelű Csákvári út között.

A vasút fölött közúti felüljárót adnak át, az elkerülő út északi szakaszán új körforgalomi csomópont épül. Az új körforgalmi csomópontból a Móricz Zsigmond utca felé ágazik ki az állomási bekötő út. Az új nyugati elkerülő út kiépítésével, valamint a rakodó külterületre történő kihelyezésével, és az ahhoz vezető közvetlen kapcsolattal a belterületi övezet tehermentesíthető a rakodót kiszolgáló teherforgalomtól. A meglévő gyalogos peronaluljárót meghosszabbítják az újonnan kialakítandó déli P+R parkolóig, aminek átadását követően a Szent István út és a Móricz Zsigmond utcai rossz állapotú gyalogos felüljárót elbontják.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap terhére valósul meg. A kivitelezést a V-Híd Építő Zrt. végzi nettó 9 milliárd 924 millió 882 ezer 416 forintból.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Viták közt készül a vasútállomás Balatonakarattyán

Viták közt készül a vasútállomás Balatonakarattyán

A NIF újat tervez, a helyiek ragaszkodnának a régihez.

A felújított ivanovói pályaudvar lett Oroszország egyik legmenőbb közösségi tere

A felújított ivanovói pályaudvar lett Oroszország egyik legmenőbb közösségi tere

Az avantgárd konstruktivizmus és a szocialista modernizmus elemei jól megférnek a modern funkciókkal.

Hirdetés