Hirdetés

Ezen az állomáson nem csak az autó töltődik fel

Új szintre emelte egy dán stúdió azt, amit egykor „benzinkútnak” hívtunk.

Hirdetés

Átadtak a dániai Fredericiában egy ultragyors töltőállomást, ahol 15 perc alatt feltölthetőek az elektromos autók, miközben a tulajdonosaik a saját „mentális elemeiket” tölthetik fel.  

Az állomást a COBE építésziroda tervezte szoros együttműködésben az E.ON-nal és a Cleverrel. A dániai E20-as autópálya melletti töltőállomás a Skandináviába szánt 48 egység közül az első - írja az ArchDaily.

Nemcsak a kiszolgált autók jelentik a különbséget, ez az állomás számos vonatkozásban teljesen más, mint egy benzinkút.     

A tartószerkezet fákat idéz, természetes hatást kelt; a fedett tető árnyékról gondoskodik, fedheti növényzet és/vagy napelem; az épület minden egyes része újrahasznosítható anyagokból áll; az épületben és körülötte lévő valódi növényzetet a Dán Természetvédelmi Társasággal együtt választották ki.

Miután az épület modulokból áll, a mérete rendkívül könnyen a helyi igényekhez igazítható. A fredericiai állomás például 12 „fából” áll, összesen 400 négyzetméter.

A tervezők szándéka szerint a zenkertnek is beillő tér még a biztonságos közlekedést is elősegítheti, lévén az autósok nyugodtan és kipihenten folytathatják majd az útjukat.

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Bauhaus-stílusú logók olyan jók, hogy érdemes volna használni őket

A Bauhaus-stílusú logók olyan jók, hogy érdemes volna használni őket

Nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte a legmenőbb cégek logóit Bauhaus-stílusban, így tisztelegve a nagyhatású intézmény előtt annak századik évfordulója alkalmából.

Így épül a világ legmagasabb faháza

Így épül a világ legmagasabb faháza

A több mint 85 méter magas épületben szálloda, lakások és irodák lesznek.

Betonhidat nyomtattak Sanghajban

Betonhidat nyomtattak Sanghajban

Két robotkaros 3D nyomtatóval, mindössze 450 óra alatt nyomtattak egy több mint 26 méter hosszú gyalogoshidat Kínában. A számítások szerint a hagyományos építésnél 33 százalékkal került kevesebbe printelni. 

Hirdetés