Hirdetés

Fenntartható hazai divattervezők termékeiből válogat a Kultúrgorilla ismert emberek ruháihoz „Szeretem a ruhám” című új kiállításán.
 

A Bartók Béla úti Zipernowsky Stúdió kirakatában október 12-től látható installációban három ismert ember régi kedvenc ruháihoz fenntartható és etikus magyar divattervezők termékeit társítják Csalár Bence divatújságíró közreműködésével. 

A fast fashion az egész világon komoly ökológiai és társadalmi károkat okoz. Csak Magyarországon 60-80 ezer tonna ruhát dobunk ki évente, melynek kilencven százaléka hulladékként végzi. A divatos, de rövid életciklusú, környezetszennyező eljárásokkal készült ruhák, bár fillérekbe kerülnek, mégis komoly ökológiai árat fizetünk értük.

Az első budapesti, társadalmi, ökológiai és gazdasági fenntarthatóság jegyében működő design menedzsment műhely, a Kultúrgorilla „Szeretem a ruhám” című kiállításával mindenkit arra szeretne ösztönözni, hogy kevesebbet és tudatosan vásároljon. A négy héten át tartó kirakat-kiállítás a hazai etikus divattervezők kollekcióit bemutatva a ruhák szerethetőségét állítja a középpontba. A kollekciók kiindulópontját egy-egy ismert ember kedvenc régi ruhadarabja adja, melyekhez etikus és fenntartható divattervezők termékeit társítják. 

A cél, hogy bemutassák, miként fejleszthető, bővíthető a ruhatárunk stílusunkhoz illő, slow és etikus divat modellekkel, a meglévő kedves darabokra alapozva.

Az első heti válogatásban – amelyben Steiner Kristóf esküvői ruhájához választottak fenntartható darabokat – öt márka szerepel: Zsigmond Dóra Remade kollekciójának Nemes nevű kabátja, a Plantethics ékszerei, Dénes Petra Kauchukka környezetbarát papucsa, egy újrahasznosított anyagokból készült overál a Printától, valamint egy újrahasznosított vinyl lemezekből készült napszemüveg a Tipton Eyeworkstől.
 
A Kultúrgorilla kurátori csapata mellett Csalár Bence, divatújságíró és könyvszerző vállalt aktív szerepet művészeti vezetőként a projektben. Csalár Bence régóta kutatja a magyarországi fenntartható divat területét, tavaly pedig megjelent A Színfalak mögött – A magyar divat című könyve, amely az elmúlt harminc év legmeghatározóbb magyar divatmárkáit, megmozdulásait, valamint kreatív szakembereit mutatja be.


 
A következő hetekben további márkákkal jelentkezik a Kultúrgorilla. A második hét főszereplője Szamosi Zsófia, színésznő egyik kedvenc darabja lesz, majd következik Barabási Albert-László pólója, végül a negyedik héten az alapdarabot a közönség adja. Minden bemutatott ruhadarabokhoz érdekes történetek, adalékok kapcsolódnak, melyeket a kirakatban elhelyezett táblán és a Kultúrgorilla weboldalán olvashat el a közönség.
 
A kiállítás bútorait a Fabrika Stúdió biztosította.
 
A kirakat-kiállítás megtekinthető 2021. október 12. - november 8. között a Zipernowsky Stúdióban (1114 Budapest, Bartók Béla út 33.).




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Hogy csökkentsük a szolasztalgiát?

Hogy csökkentsük a szolasztalgiát?

Hogy mit? Olvassa el a cikket, és tudni fogja...

Kirakat kiállítás szociális designnal a Bartók Béla úton

Kirakat kiállítás szociális designnal a Bartók Béla úton

Hangolódjunk együtt a karácsonyra a Kultúrgorilla adventi naptárával!

Egyszülős Központ, Biennále és gyapjú ház az idei Highlights of Hungary jelöltjei között

Egyszülős Központ, Biennále és gyapjú ház az idei Highlights of Hungary jelöltjei között

Drón, robot, gyapjúház vagy esetleg egy közösségi tér lesz a nyertes? Inspiráló alkotások a hazai kreatív világból, január 28-ig lehet szavazni.

Hirdetés