A világ első roma divatmárkája egy színes, izgalmas és kreatív honlappal és online kiállítással összegzi 2020-at.

A világ első roma divatmárkája, a Romani idén ünnepelte alapításának 10. évfordulóját. A bemutatónak a koronavírus miatt sajnos nagyszabású eseménysorozat helyett egy mára egészen megszokottnak számító módját választották. Egy, a márkát méltóan tükröző színes, izgalmas és kreatív honlappal és online kiállítással összegzik 2020-at, amelyben a sok viszontagság mellett szerencsére szép számmal akadtak szívet melengető pillanatok is.

A közösség ereje felbecsülhetetlen. Ez a márka egyik fő mozgatórugója, amihez Varga Erika tervező időről időre visszanyúl munkája során. Többek között ebből az indíttatásból kezdett 2019-ben a Romani Design partnerségi projektbe a csehországi Slovo 21 és szlovákiai Association for Better Life szervezetekkel, akikkel idén roma nőket és fiatalokat vontak be a három ország különböző részeiről. Kreatív divatfoglalkozásaikat és családi archív anyagaikat összegyúrva, azokat némi kortárs szabással kiegészítve a Romani a közönség elé tárta az idei egyik nagy meglepetését, egy mesés kapszulakollekciót.

A Visegrad Fund által támogatott, visegrádi régió roma közösségeinek tradícióira, és azok összefonódására reflektáló kollekciót idén decemberében online mutatták be egy divatesemény keretein belül, a szlovákiai partnerszervezet pedig Kecerovce közelében fotózta a darabokat a helyi roma telepeken élő fiatal lányokkal.

Az idei nehézségeken valahányunkat átsegítő közösségi erő több ízben is megihlette a Romani Design-t. Másik nagy projektjük a közösségi fotózások voltak, melyekben különböző roma csoportokkal együtt dolgozva olyan vizuális anyagokat hoztak létre, melyek méltó emléket állítanak az elmúlt évtized munkásságának, emellett bemutatják, mit is jelent számukra a brand közösségteremtő, identitásépítő és sztereotípiákat lebontó ereje.

A csatkai búcsú, a roma Z generációs értelmiség mellett egy rendkívül fontos téma, a roma nők megítélése is inspirációt nyújtott a fotózások és a tervezés során. 

„A kezdetektől fontosnak tartom, hogy a Romani Design – azon túl, hogy megélhetést és képzést biztosít roma nőknek – egy olyan tér legyen, ahol cigány lányok és nők együtt lehetnek, újrakapcsolódhatnak az identitásukhoz és egymáshoz. Nagyon élveztem ezt a fotózást, ahol ezekkel a tehetséges és csodás nőkkel a szalonunk újragondolt roma enteriőrjében egy közös napot tölthettünk el” – mesélte Varga Erika tervező.

A gazdag képanyagot Pályi Zsófia fotográfus készítette. A közösségi fotózások anyagát, a visegrádi tradíciókra reflektáló öltözékeket és az azokról készített fotókat My Identity My Freedom kiállítás keretein belül tekinthetjük meg. Akár COVID-biztosan az utcáról is 2021. január 15-ig Budapesten a Loffice Budapest Salétrom utcai székháza előtt elsétálva vagy online a RomaniFashion.com oldalon.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Hannabi múzsája meghozta az igazi meglepetést

A Hannabi múzsája meghozta az igazi meglepetést

A tízéves brand most lehetővé tette a tökéletesen személyre szabott kanapék tervezését.

Greta Thunberg nyomán tüntető kollekciót készített egy magyar tervező

Greta Thunberg nyomán tüntető kollekciót készített egy magyar tervező

Vecsei Réta ruháin megjelennek a Fridays For Future mozgalom üzenetei.

Variálható alapdarabokkal jön a Vengru új kollekciója

Variálható alapdarabokkal jön a Vengru új kollekciója

Az SS20 táskák kifinomultabb formákkal, ergonomikus kialakítással érkeznek.

Hirdetés