Pedig még csak január van…

Az évet több márka is azzal indította, hogy bemutatta új arculatát; így ismerhettük meg a Burger King és a Pfizer új logóját, vagy az azóta visszavont CIA logót, melyről mi is beszámoltunk. A napokban a General Motors is előrukkolt „Everybody In” nevű friss kampányával és új arculatával. 

Az új logó annyiban hasonlít a korábbihoz, hogy a megszokott kék felületen láthatjuk a GM feliratot. Az új logó színe azonban egy világosabb kék árnyalatot hordoz, a betűk pedig a nyomtatott nagyról kicsire váltottak, míg az „m” alulvonást is kapott. 

A cég közleménye szerint az új GM logó élénk kék színe a zéró károsanyag-kibocsátás felé tartó átmenetre utal, a jövő tiszta égboltját idézve.

A lekerekített élek és kisbetűs fontkészlet a modernitás érzetét kelti, az „m” betű pedig az elektromos csatlakozó alakjára reflektál. 

Az új arculat és a logó még alig jelent meg, máris kritikák fogalmazódtak meg vele szemben. A Fast Company oldalán arról olvashatunk, hogy bár a GM célja azt a környezetbarát jövőképet megmutatni arculatán keresztül, mely zéró kibocsátással jár, ez nem sikerül. Egy logóval ugyanis, melynek zéró története és zéró eredetisége van, ez nem fog menni.

„Ha azt mondanám, hogy ez az új Good Morning! fogkefe logója, elhinnéd, ugye?”

–teszi fel a kérdést a cikk szerzője. 

Egy márka legfontosabb tulajdonsága a bizalom, bizalom a termék minőségében. A bizalom szimbóluma a logó. Egyes márkák rengeteg időt szánnak és milliókat költenek az őket tökéletesen reprezentáló logó megterveztetésére. A GM esetében ezt a munkát talán érdemes lett volna még érlelni. 

Sokan kínosan avíttnak tartják az új logót, különösen egy olyan cégtől, amely a következő években 27 milliárd dollárt öl bele a zéró emissziós Ultium platform kifejlesztésébe. Ugyanígy megmosolyogták páran az m betű alatti vonást, mint a padló alá beépített akkumulátorra való utalást, megint mások azzal élcelődnek, hogy talán csak azért csinálta ezt a GM, hogy a CIA ne érezze magát olyan egyedül a szintén balsikerű logóváltásával.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

„Bepillantást nyertünk egy piacképes termék előállításába”

„Bepillantást nyertünk egy piacképes termék előállításába”

Hallgatók mondták el a véleményüket a MOME-Market kurzushétről.

Kistelepülési boltfejlesztés indul 48 milliárdból

Kistelepülési boltfejlesztés indul 48 milliárdból

A Magyar falu program keretében.

Második lett a ZDA a sencseni Nemzetközi Előadóművészeti Központ tervpályázatán

Második lett a ZDA a sencseni Nemzetközi Előadóművészeti Központ tervpályázatán

A ZDA – Zoboki Építésziroda tervét, illetve annak részleteit az épület megépítése során felhasználhatják majd.

Hirdetés