Két hazai jó gyakorlat a karbonsemlegességre

A Budapest Airport példája és a Saint-Gobain Sustainability Roadmap.

A Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete (HuGBC) a korábban bemutatott tudományos megállapítások, valamint tengerentúli jó gyakorlatok mellett immár hazai példákat is bemutat. Az Egyesület két tagja két utat mutat meg: egy megvalósult, már négy éve sikeres programot, illetve egy 2050-ig szóló ütemtervet, amely ösztönzőleg hathat minden hazai vállalatra, hogy végre letegyék voksukat a karbonsemleges épületek mellett.

Karbonsemleges épületek és infrastruktúrák – a Budapest Airport példája

Manapság egyre több vállalat, épület vagy infrastruktúra üzemeltető hirdeti magáról, hogy elérte, illetve célul tűzte ki a karbon-semlegességet, az ún. nettó zéró karbon működést. A Budapest Airport (BUD) már 2018 óta karbonsemlegesen működik, amit az ACI, a repülőterek nemzetközi szervezete Airport Carbon Accreditation programjában minősítenek minden évben. Emellett a vállalat a közelmúltban díjat kapott innovatív fenntarthatósági programjáért.

Előadó: Szarvas Gábor
ügyvezető igazgató, Greenbors Consulting Kft.(HuGBC tag)

Saint-Gobain Sustainability Roadmap

Pontosan megfogalmazott célok és részletesen kidolgozott lépések a Fenntarthatóság, a Gazdaságosság és a Jólét hármasa érdekében. A Saint-Gobain a világ legnagyobb építőanyag-gyártójaként 2050-re karbonsemlegességet vállalt.

Előadó: Szentesi Mária
HuGBC alelnök, műszaki és termékfejlesztési vezető, Saint-Gobain Hungary Kft. (HuGBC tag)

Időpont: március 24. szerda 15.00-16.30

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Akusztika a jövő épületeiben

Akusztika a jövő épületeiben

Zajforrások nélkül az irodaterekben is.

Bambuszból készült napelemes vízitaxit tervezett egy londoni tervezőiroda

Bambuszból készült napelemes vízitaxit tervezett egy londoni tervezőiroda

Bár Indonéz kontextusban mutatták be, máshol is alkalmazható lehet a fenntarthatóság jegyében működő vízi tömegközlekedésben. 

Az autógyártásból maradt selejt divatcikként menő is lehet

Az autógyártásból maradt selejt divatcikként menő is lehet

Mi a közös az autó- és a divatiparban? A Hyundai Re:Style projektje talált ilyen pontokat.

Hirdetés